Några tips på rabatter vid köp av Powerbook?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är jäkligt sugen på en powerbook 12", och funderar på att sälja lite prylar för att ha råd med en.

är student, så studentrabatt lär ju gå att fixa, men jag tycker mig ha läst att det finns andra rabatter man kan kombinera med studentrabatten. läste dock detta på slashdot, så det är inte helt tillförlitligt.

tacksam för tips på eventuella erbjudanden.

Beror på vad du är ute efter. Har du ett giltigt Mecenat- eller CSN-kort så kan du få 10 % på själva PowerBooken inklusive det flesta BTO-alternativen och annan utrustning (skärm, iPod etc) från Apple men lägre än så kommer du inte med någon rabatt såvitt jag känner till. Sedan finns tillfälliga erbjudanden till utbildningssektorn och vad som gäller fn hittar du under aktuell länk väl inne på AppleStore -- just nu bl.a. MS Office, externa LaCie hårddiskar och iPod.

är detta studentrabatten, eller är det en ytterligare rabatt?

Läs på www.csn.se, www.mecenat.se eller/och www.csn-kortet.se vad som krävs för att du ska få ett CSN/Mecenat-kort. Som sagt, har du ett giltigt sådant kort med ditt namn på så har du möjlighet att logga in på en särskild Mecenat AppleStore (via Mecenats hemsida). Där är priserna på datorer, de flesta BTO-alternativ och kringutrustning från Apple redan justerade med 10 procent jämfört med vanliga AppleStore. Dessutom finns ännu bättre erbjudanden på programvarulicenser från Apple samt diverse tillfälliga erbjudanden. Studentrabatten är alltså avräknad redan och såvitt jag känner till är dessa de bästa priserna som går att finna.

Hoppas detta gav svar på dina undringar.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-01 14:41

Applestore har ju en deal för studenter nu där Du får 1600:- rabatt om Du köper en bärbar och en ipod, eller 2400:- om Du köper bärbar, ipod och skrivare. Kruxet är att man måste köpa den i Applestore for education, där det är 5% rabatt istället för 10%. Fast om man köper en av de billigare bärbara och vill ha en ipod och skrivare till är det ju ett bra erbjudande.

Länk

ok, tror jag har fått lite klarhet i saken nu.. dags att sälja lite av sina prylar för att ha råd mao

tack så mycket för hjälpen

• Oregistrerad
  • 2003-11-03 02:48
Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan Andersson
Läs på www.csn.se, www.mecenat.se eller/och www.csn-kortet.se vad som krävs för att du ska få ett CSN/Mecenat-kort. Som sagt, har du ett giltigt sådant kort med ditt namn på så har du möjlighet att logga in på en särskild Mecenat AppleStore (via Mecenats hemsida). Där är priserna på datorer, de flesta BTO-alternativ och kringutrustning från Apple redan justerade med 10 procent jämfört med vanliga AppleStore. Dessutom finns ännu bättre erbjudanden på programvarulicenser från Apple samt diverse tillfälliga erbjudanden. Studentrabatten är alltså avräknad redan och såvitt jag känner till är dessa de bästa priserna som går att finna.

Jag kan meddela att det går alldeles utmärkt att låna sin polares kort och logga in med, ingen annan kontroll sker. Så fick jag göra p.g.a att jag pluggar på universitet och då får man ett j*vla studentkort som inte har samma rabatter som CSN-kortet.

• Oregistrerad
  • 2003-11-06 12:56
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ludo
Jag kan meddela att det går alldeles utmärkt att låna sin polares kort och logga in med, ingen annan kontroll sker. Så fick jag göra p.g.a att jag pluggar på universitet och då får man ett j*vla studentkort som inte har samma rabatter som CSN-kortet.

Har du inte Mecenat? Det ska väl alla få, om de läser vid universitet - åtminstone får vi det här i Lund. Jag fick rabatt på Applestore trots att mitt kort var för gammalt. Mecenat har ju "leveransproblem", något PB15-köpare är vana vid! Nu väntar jag både på PowerBook och Mecenatkort.

Nej, det beror på vilken kår du tillhör. Medlemmar i kårar som ännu inte tecknat avtal med Mecenat får BETALA för Studentkortet från SFS, medan andra får GRATIS Mecenat-kort och Apple-rabatt.

Mer info: http://www.csn.se/GemensamInformation/CSNkortetSFSStudentkortetMecenatkortet/CSNkortetSFSStudentkortetMecenatkortet.asp?MenyIdnr=73

Och: www.mecenat.se

• Oregistrerad
  • 2003-11-06 22:45

Det var som fasen. Skicka ett gäng arga getingar på kårens styrelse.

Hur funkar det med studentversionerna av programvaran, måste man ha en underskrift från Högskolan och sen skicka in till programvarulev.?

För jag kom ihåg när jag skaffade "edu" version av Office till PC för många år sen, då fick man typ bara ett brev man ska skriva under och skicka till Microsoft vilket jag tycker var krångligt och det tog många veckor innan man fick CDna levererade.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Likvid
Hur funkar det med studentversionerna av programvaran, måste man ha en underskrift från Högskolan och sen skicka in till programvarulev.?

Det fungerar lite olika men underskrift från skolan låter krångligt. Så länge du har en giltig studentlegitimation (Mecenat-, CSN- eller SFS-kort) så vågar jag påstå att du i de flesta fall kan handla studentlicens över disk.

Vilken programvara tänkte du på?

Microsoft Office

1
Bevaka tråden