Göra ren skärmen?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-10-30 19:44

Skärmen på min iBook börjar bli lite smutsig.
Hur gör man bäst ren den? Kan man använda en fuktig trasa, eller ska man använda en torr?

• Medlem
  • 2003-10-30 19:45
Citat:

Skrevs ursprungligen av nillon
Skärmen på min iBook börjar bli lite smutsig.
Hur gör man bäst ren den? Kan man använda en fuktig trasa, eller ska man använda en torr?

En lätt fuktad microfibertrasa är absolut bäst.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-30 20:52

Jag brukar ta en fuktig wettex som jag kramar ur med lite diskmedel o ljummet vattten. Ingen som jag använt tidigare alltså! Sveper över skärmen o torkar torrt med en torr trasa. Det gör underverk!

• Medlem
  • International user
  • 2003-10-31 12:59

microfiber

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-31 13:18

Screen-Clean våtdukar för TFT-skärmar (inte samma som för CRT). Grymt bra, min blev som ny!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-31 13:31
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pentry
Jag brukar ta en fuktig wettex som jag kramar ur med lite diskmedel o ljummet vattten. Ingen som jag använt tidigare alltså! Sveper över skärmen o torkar torrt med en torr trasa. Det gör underverk!

Så gör jag också. Jag torkar med en ren disktrasa fuktad med varmt vatten och diskmedel. Inte för mycket vatten! Sedan torkar jag torrt med en mikrofibertrasa. Använd absolut aldrig kemikaler som till exempel fönsterputs eller antistatmedel! Inte hushållspapper heller: det repar plasten. För lättare rengöring räcker det med en torr mikrofibertrasa. Jag har flera stycken som jag byter mellan.

Isopropylalkohol köper ni över disk på Apoteket. Fukta Microfibertrasan lätt och tvätta loss!

Jag kan för övrigt rekommendera användning av RadTechs skärmskydd. Går fint att damma av skärmen med också.

Kanske lite dyrt med en sån duk till datorn, men HEY. Med tanke på hur min förra skärm såg ut efter 1 år, och med tanke på hur mycket jag älskar (hmm) min nya 12tummare så är det värt det.

• Medlem
  • International user
  • 2003-10-31 23:47

Köpte ett sånt där skydd för att skydda tangentbordet från skärmavtryck... eller var det tvärtom??...

1
Bevaka tråden