Apple Store Sverige inte uppdaterat.

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag beställde en PowerBook igår och valde att betala med Apple Loan (avbetalning). Jag fyllde i ansökan och fick följande information:

"Skriv under ansökan och skicka portofritt till IKANO Kort, Frisvar 255 045 306, 343 20 Älmhult"

Idag kontaktar jag IKANO Kort eftersom ingenting hänt, och får fäljande svar:

"Avtalet med Apple är uppsagt sedan en månad tillbaka.
Vi hänvisar dig därför till Apple angående din finansiering."

Nu väntar jag oroligt på svar från Apple. Jag tycker det är väldigt dålig om nu detta är sant. De måste uppdatera sina betalningssystem, eller iallafall stänga av dem om de inte längre gäller. Det handlar om stora summor pengar det här.

• Oregistrerad
  • 2003-10-30 19:20

Besynnerligt i allra högsta grad. Dessutom lite underligt att diskutera det i Livsstil!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pelle Gustavsson
Besynnerligt i allra högsta grad. Dessutom lite underligt att diskutera det i Livsstil!

Jag har valt helt fel kategori ser jag ju nu. Jag är alltså väldigt trött ikväll. Detta inlägg hör hemma i Allmänt om Mac eller köptips.

Senast redigerat 2003-10-30 19:50

Flyttar!

Har skickat tre mail till Apple under fem dagar. Inga svar alls.

Existerar Svenska Apple Store överhuvudtaget?

Jag fick kontakt med en engelsk kille per telefon. Han avbröt min order iallafall. För inte tänker jag beställa något från Apple Sverige.

Väljer hellre någon återförsäljare. Någon som har bra förslag på återförsäljare som erbjuder avbetalning?

Handla från Kullander & Kullander i Malmö istället . Mycket trevligare.

Ciryon

• Medlem
  • Karlstad
  • 2003-11-04 03:04

Har samma problem. Försökte beställa en iPod via studentlån, men fick till svar att kontakta Apple Call Center och där fick jag veta att de inte sammarbetar med Ikano längre. Dock fick jag ingen mer hjälp, totalt kaos där. Fick vänta i evigheter och blev då vidarekopplad till någon engelskspråkig försäljare...

Det här är skandal, snacka om att inte vilja sälja sina produkter. Man ska inte behöva tvinga dem att sälja...

/Stefan

• Oregistrerad
  • 2003-11-04 08:08

Maskinvara och mjukvara är Apple bra på men service och leveranser är min katt bättre på.

• Oregistrerad
  • 2003-11-07 14:38

Jag har också fått beskedet att de saknar finansiell partner ( i alla fall för studenter), killen hos Apple Store Sverige sa att det bör finnas en ny partner om två veckor... De har gått nu. Jag ringde i dag och fick beskedet att INGET har hänt. Hur lång tid det kan ta, ville han inte säga men en månad var han inte främmande för. Att de inte säger något på Apple Store sidan är på gränsen till ointresse för oss studenter. Jag som hade för mig att Apple såg just studenter som potentiella kunder. Svagt! Det ser nu ut som om jag måste ta tillbaks min G5-order. Kommer inte att ha råd att köpa den via någonting annat än studiefinansiering.

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-11-12 20:41
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
Handla från Kullander & Kullander i Malmö istället . Mycket trevligare.

Ciryon

Och man kan handla på avbetalning hos oss också

1
Bevaka tråden