Dual G5 - snabbast leverans från AppleStore eller ÅF??

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kommer troligen att beställa en Dual G5:a inom ett par veckor. Jag ska INTE ha grundkonfigurationen, utan jag ska ha en variant med Bluetooth inbyggt (kan endast göras BTO) samt en 250 GB S-ATA hårddisk.

Nu undrar jag hur jag får snabbast leverans? Om jag beställer från AppleStore eller från lokal återförsäljare (Göteborg i mitt fall)??

Tacksam för tips!

Bonusfråga: Jag har en Pioneer A-05 intern DVD-brännare i min PC idag. Kan jag välja att köpa G5:an med CD-R istället och själv byta ut denna mot A-05:an?

/Jernberg

• Medlem
  • International user
  • 2003-10-30 14:01

Jag tror faktiskt att Apple Store har snabbast leverans allmänt. Men de höjde till högre leveranstid förra veckan vet jag.

Det är väl bara att ringa och höra med dem vad de säger. Sedan kan du ju fråga din lokala återförsäljare också.

BTO maskinerna tar längre tid att få från Apple Store än vanliga standardmaskiner.

Men BTO maskiner tar i regel kortare tid att få från de återförsäljare som erbjuder det, än vanliga standardmaskiner.

Lycka till.

ja - du skall kunna stoppa in en tredjeparts dvd-r. jag har dock erfarat att det är lite buggit...jag har fått kernel panics med mina superdrives...tills nu när jag beställde en dual G5 med superdriver från början. den har inte hängt sig sedan jag fått den - 1 månad sedan typ.

1
Bevaka tråden