Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

synkar t610 över bilder från adressboken?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
undrar om isync lägger över bilerna man har av sina kontakter i abdressboken till t610.... och att desssa sedan visas upp på skärmen när denna person ringer eller sms-ar?

Enligt Apples iSync-sida:

Citat:

En bild säger lika mycket som tusen siffror
På telefoner som stöds av iSync överför iSync bilden från Adressbok i Mac OS X till telefonen tillsammans med kontaktinformationen. När någon av dina vänner ringer dig ser du ett ansikte istället för ord och siffror. Det gör det mycket lättare att bestämma dig för om du ska svara eller inte.

Jag har försökat att få bilderna från min adressbok att synca med min t610. Det verkar som att bilden överförs enligt isync, men jag kan inte hitta några bilder i min t610. Mysko!:(

Att få bilden att visas på bildskärmen på datorn gick med ett Salling clicker-skriptsom gick att ladda ner till Salling clicker före 2.0 men jag har inte hittat det till SC 2.0

  • Oregistrerad
  • 2003-10-30 14:02

Enligt http://www.apple.com/isync/devices.html så förs bilder bara över till P800,P900 och Nokia Series 60-telefoner.

Va tråkigt!:(

Det finns ju ingen direkt begränsning hos telefonen som gör att det inte skulle gå synka kontaktbilder med T610. Indirekt är kanske telefonens begränsade minne ett hinder.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-02 13:18

När jag syncar min T610 på en Win32 maskin så blir bilderna infogade i .vcal filen (kodade med MIME, tror jag). Det skulle inte vara nått problem att få de tilbaka igjen. Om man välger "skicka telefonbok via IR/BT" istället för att synca så kommer nog bilderna över, nu får någon bara komma på hur man importerar den filen i adressbook.

Jag tror att lösningen är PhoneAgent, i alla fall tills Apple lägger in stöd för det i iSync.

/Stefan

1
Bevaka tråden