Tips på köp av beggad Powerbook G4

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Aloha!

Helt ny och färsk här på 99Mac. Än värre, jag är inte ens Mac-användare... Än.

Har länge sneglat på Pilos fräcka leksaker, och minst lika länge varit sugen på att skaffa en bärbar burk. Tyvärr är Apples burkar så dyra. (men fina).

Nu känns det dock dags att bli mobil, och Linus tipsade då om att beggade PB4:or borde finnas att få tag på. Så, nu undrar jag naturligtvis om någon har bra tips på pålitlig månglare av begagnade, bärbara Macar?

Det jag vill ha är en Powerbook G4 med 15.2"-skärmen.

Vad är rimligt pris för en sådan?

Det blir finemang att köra Emacs och terminalfönster på den burken. Widescreen-Emacs mmmmmmm.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-30 09:25

Ring återförsäljare och hör efter om dom har något beg inne eller på gång in. Här i GBG har du ju SOS Data och Macforum.

Mellan 7k - 12k får du nog slanta upp, finns en 667'a på säljessidorna här men han ska ha 13.5k för den, vilket du får en ny iBook för så det känns lite som taket är passerat.

Köp min TiBook 867

Hej och välkommen till 99mac! För bättre respons flytter jag din tråd till forumet "Köptips".

Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
Köp min TiBook 867

Är en TiBook samma sak som en PowerBook med 15.2" skärm? Är det det är jag intresserad, annars inte.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-03 14:16

TiBook är namnet på Powerbooks i titan.
Den jag har här är en tibook 550.

Om du vill köpa NYA PB 15,2" till bra begagnatpris får du nog vänta ett tag.

PowerBooken jag har är av förra generationen, när 1 GHz med SuperDrive var "top notch".

Citat:

Skrevs ursprungligen av Linus
TiBook är namnet på Powerbooks i titan.
Den jag har här är en tibook 550.

Ok, då är det en sådan jag skall ha. Jag trodde att dom hette PoweBook-någonting, till skillnad från iBook.

Titan är fräckt. Hoppas att dom smält ner många golfklubbor för att göra bärbara Appleburkar.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
Om du vill köpa NYA PB 15,2" till bra begagnatpris får du nog vänta ett tag.

PowerBooken jag har är av förra generationen, när 1 GHz med SuperDrive var "top notch".

Ok, och vad hade du tänkt att ha för din 867:a?

Aloha!

Vill meddela att det inte blir någon Mac för mig. Tyvärr. Har jagat land och rike runt (på telefon), men inte hittat någon begagnad PB15 till salu.

Istället fick jag tag på en begagnad Toshiba Portegé 2000. Liten, lätt och läcker.

Nu skall jag bara av-windowsifiera maskinen och få in en släkting till Darwin på den istället (FreeBSD).

Nästa gång kanske det blir en Mac.

1
Bevaka tråden