Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får man ut DVD läsaren

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-10-29 19:24

Hur plockar man ut den befintliga DVD läsaren från en G4 450 DP?
Beskrivningen i sv MacWorld nr 6 stämmer inte och inte heller länken de hänvisar till (Apples hemsida: docs.info.apple.com/article.html?artnum=88215).

Kanske någon annan länk elle beskrivning?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-29 21:23

Jag skall försöka ge dig en så utförlig beskrivning som möjligt.

1. Lossa hela den randiga plastfronten framför CD-spelaren.

Öppna datorn, så ser du två plastpiggar som sticker in från framsidan. Tryck på dessa så får du loss högra sidan av den randiga plastfronten. Sen drar du bara ur andra änden (sitter instucken med två tänder i chassit).

2. Dra ut hela vaggan som CDn och Zip:en sitter i.

För att göra detta lossar du två stjärnskruvar framifrån datorn bredvid cd-spelaren. Därefter kan du dra ut hela paketet. Dra ut det en bit, och lossa sedan ATA kabeln och strömkabeln från CD och Zip.

3. Skruva loss CD-spelarn.

CD-spelaren är skruvad med 4st stjärnskruvar i denna plåtdocka. Lossa dessa och dra sedan ut spelaren ur dockan.

Tada.

Tänk på att jorda dig när du arbetar inuti datorn, och ta det försiktigt så går det nog bra. Jag tar inget ansvar om något skulle gå snett.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-10-29 22:07
Citat:

Skrevs ursprungligen av cal
Jag skall försöka ge dig en så utförlig beskrivning som möjligt.

1. Lossa hela den randiga plastfronten framför CD-spelaren.

Öppna datorn, så ser du två plastpiggar som sticker in från framsidan. Tryck på dessa så får du loss högra sidan av den randiga plastfronten. Sen drar du bara ur andra änden (sitter instucken med två tänder i chassit).

2. Dra ut hela vaggan som CDn och Zip:en sitter i.

För att göra detta lossar du två stjärnskruvar framifrån datorn bredvid cd-spelaren. Därefter kan du dra ut hela paketet. Dra ut det en bit, och lossa sedan ATA kabeln och strömkabeln från CD och Zip.

3. Skruva loss CD-spelarn.

CD-spelaren är skruvad med 4st stjärnskruvar i denna plåtdocka. Lossa dessa och dra sedan ut spelaren ur dockan.

Tada.

Tänk på att jorda dig när du arbetar inuti datorn, och ta det försiktigt så går det nog bra. Jag tar inget ansvar om något skulle gå snett.

Tack för hjälpen!
Jag var inne på att ta loss den där plastfronten och har lossat de piggarna men var rädd att ta i för hårt vidare så att inte den sköra plasten skulle brytas.
Men jag ska försöka imorgon.
Med jordningen det är en gammal vana så det är lugnt.
Tack.

1
Bevaka tråden