Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hAR NÅN BILDER PÅ UPPLYST TANGENTBORD ??

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2003-10-25 23:33

Undrar bara om någon som har en ny 15" PB kan lägga upp en eller två bilder på tangentbordet när det lyser i mörker?

hade varit kul att se

  • Medlem
  • 2003-11-01 00:09

Inte det lättaste att fånga på bild, utan bör helt klart upplevas... Gjorde iaf ett försök

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2003-11-01 00:11

ser nice ut, hur upplever du det? Ser man tangenterna bra eller? Lyser det upp bra? Känns det som en onödig lyx eller en bra grej?

  • Medlem
  • 2003-11-01 00:26
Citat:

Skrevs ursprungligen av basic
ser nice ut, hur upplever du det? Ser man tangenterna bra eller? Lyser det upp bra? Känns det som en onödig lyx eller en bra grej?

Det är en väldigt cool finess, men knappast nödvändig. Jag upplever att ljuset från skärmen krockar med tangentbordets belysning. Men man vill skriva med skärmen nersläkt så kan det nog vara bra att ha...
Det är kanske inte en så särkilt praktisk grej, men den är mysig, känns lyxig och har hög coolhetsfaktor. Vill inte vara utan.

PowerBook by night!

Möjligen något överexponerade bilder.

/M

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2003-11-01 00:29

OK, krockar?? menar du att det reflekters i skärmen? Kan man stänga av tangentbordets belysning om man vill?
Sköter inte sensorer om att skärmen alltid har så låg styrka som möjligt i ett ljust rum med?

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2003-11-01 00:36

snygga bilder, klart man inte kan leva utan ett backlighet
ett sånt måste vi ha för att kunna leva vidare, men går det att slå av backlighten och reflekteras det i skärmen??

Citat:

Skrevs ursprungligen av basic
snygga bilder, klart man inte kan leva utan ett backlighet
ett sånt måste vi ha för att kunna leva vidare, men går det att slå av backlighten och reflekteras det i skärmen??

Ja det går att stänga av, och nej den reflekteras inte i skärmen. Vid mörker sänker datorn automatiskt ljuset från skärmen och ökar ljuset i tangentbordet. Men som sagt, båda funktionerna går att stänga av.

/M

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2003-11-01 00:40

ok, det är ju bra. Har sensorerna någon funktion på dagtid i ett ljust rum? Kollar de kanske att det är väldigt ljust och sänker skärmens styrka då med?

  • Medlem
  • 2003-11-01 00:41
Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Belak
PowerBook by night!

...

...

Möjligen något överexponerade bilder.

/M

Skitcoola bilder, kan knappt vänta ... .

Lite off topic, men... .
Grattulerar till ditt nya inköp.
Är du nöjd med den?
Vad har du gjort av din gamla Pismo?

Kommer att beställa min 1,25G Alu i slutet av november.:)

Citat:

Skrevs ursprungligen av 3OPAH
Skitcoola bilder, kan knappt vänta ... .

Lite off topic, men... .
Grattulerar till ditt nya inköp.
Är du nöjd med den?
Vad har du gjort av din gamla Pismo?

Kommer att beställa min 1,25G Alu i slutet av november.:)

Tackar! Jodå, 17"-tummaren är riktigt grym. Todde den skulle vara stor och klumpig, men så är inte fallet, den går nästan ner i min gamla datorväska.
Pismon är såld till en switcher!

/M

Gah.. määäktig skärm :b

  • Oregistrerad
  • 2003-11-03 22:27

oooh flott

  • Avstängd
  • 2003-11-04 00:45

mmm... shineeeeeh...

tycker _absolut_ att apple borde släppa en 12" PB med sådant t-bord.. *hålla tummarna*

men med min tur släpper dom väl en sån typ 31 dagar efter jag har köpt min :/

  • Oregistrerad
  • 2003-11-09 17:23

Åj! Men var inte det där det snyggaste man sett!!! Vill ha också!

Snälla Tomten (eller Steve). Jag önskar mig ett bakgrundsbelyst tangentbord till min nya PowerBook 12".
Jag har varit snel!

Måste nog fläska på med några egna bilder av 17-tummaren:

Martin, vad blått ditt ser ut. Är det kameran eller har du sådan blå färg i verkligheten? Mitt är mera vitt.

Ciryon

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-09 22:12

Var fick du fatt på den där bakgrundsbilden Ciryon?

Citat:

Skrevs ursprungligen av cal
Var fick du fatt på den där bakgrundsbilden Ciryon?

Den heter Cosmic Encounter och hittades förmodligen på www.macdesktops.com eller www.theapplecollection.com

Ciryon

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
Martin, vad blått ditt ser ut. Är det kameran eller har du sådan blå färg i verkligheten? Mitt är mera vitt.

Det är mycket riktigt mycket vitare än vad mina bilder ger intryck av. Förmodligen låg lite felaktiga inställningar av vitbalansen kvar i kameran när jag tog korten.

/M

  • Medlem
  • 2003-11-13 01:49

Synd att det inte finns 12" iBook med backlight vore riktigt schysst om det hade funnits.. antagligen inget att hoppas över

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-13 15:11

gamla 17" har väl blått ljus i tangentbordet? Min nya 1,25ghz 15" alu har helt vitt ljus =(
synd - det blå verkade mycket coolare..

1
Bevaka tråden