Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bixby kommer till Sverige

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Samsungs smarta röstassistent Bixby har tidigare endast funnits i USA och Sydkorea, men nu rullas den ut till 200 länder inklusive Sverige.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-08-23 21:46
Citat:

Bixby förstår främst amerikansk engelska och kan till en början ha svårt att förstå dialekter, men lär sig dock över tid förstå dig bättre.

Läs hela artikeln här

Riktigt vass är Bixby om du talar till hen med koreansk engelska

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2017-08-24 10:39
Ursprungligen av IngoX:

Riktigt vass är Bixby om du talar till hen med koreansk engelska

?

  • Medlem
  • 2017-08-24 11:06

”Smarta” (röstassistent Bixby) var väl att ta i. Normalintelligent, kanske. Konkurrens är alltid bra, men det innebär inte att de olika tjänsterna är utbytbara med varandra. Skulle tro att Bixby är ämnad mer för hemmamarknaden och Östasien i övrigt. Här kan man ta del av en jämförelse mellan olika röstassistenter.

  • Medlem
  • 2017-08-26 00:29
Ursprungligen av Alix:

”Smarta” (röstassistent Bixby) var väl att ta i. Normalintelligent, kanske. Konkurrens är alltid bra, men det innebär inte att de olika tjänsterna är utbytbara med varandra. Skulle tro att Bixby är ämnad mer för hemmamarknaden och Östasien i övrigt. Här kan man ta del av en jämförelse mellan olika röstassistenter.

Google Assistant vinner och mycket märkligt att Alexa inte visar något på skärmen. Bixby har mycket att jobba på men är i sin linda. Siri behöver rycka upp sig

  • Medlem
  • 2017-08-26 00:38
Ursprungligen av PaO:

Google Assistant vinner och mycket märkligt att Alexa inte visar något på skärmen. Bixby har mycket att jobba på men är i sin linda. Siri behöver rycka upp sig

Så blir det i alla fall i New Jersey, med amerikansk engelska. Hur det blir på andra språk kan man bara spekulera i. Men jag tror att Bixby klarar sig fint på koreanska.

  • Medlem
  • 2017-08-26 10:27
Ursprungligen av Alix:

Så blir det i alla fall i New Jersey, med amerikansk engelska. Hur det blir på andra språk kan man bara spekulera i. Men jag tror att Bixby klarar sig fint på koreanska.

Japp jag menade kampen i klippet. Hur det är på olika språk är väldigt olika och på Svenska förlorar ju Bixby innan man tryckt på knappen ☺️
Dock får jag säga att Google Assistant blir bättre och bättre på Svenska använder det en del speciellt från klockan

Denna var rätt kul tyckte jag

https://youtu.be/QnmpkMz69ZE

MKBHD är en favorit

  • Medlem
  • 2017-08-26 10:37
Ursprungligen av PaO:

Japp jag menade kampen i klippet. Hur det är på olika språk är väldigt olika och på Svenska förlorar ju Bixby innan man tryckt på knappen ☺️
Dock får jag säga att Google Assistant blir bättre och bättre på Svenska använder det en del speciellt från klockan

Denna var rätt kul tyckte jag

https://youtu.be/QnmpkMz69ZE

MKBHD är en favorit

Ja, jag har sett den. Jag prenumererar på MKBHD på YT. Vill man veta vad som är relevant och balanserat om mobilutvecklingen ska man följa den kanalen. ??

  • Medlem
  • 2017-08-26 13:02
Ursprungligen av Alix:

Ja, jag har sett den. Jag prenumererar på MKBHD på YT. Vill man veta vad som är relevant och balanserat om mobilutvecklingen ska man följa den kanalen. ??

Håller med dig ☺️
Jag följer följande frekvent på YT
Mobile Tech Review (Lisa är cool)
Erica Griffin (Bäst genomgång av displayer)
Supersaf TV (Kamera jämförelse med klass)
MKBHD (Allmänt bra och intressant)

  • Medlem
  • 2017-08-26 13:09
Ursprungligen av PaO:

Håller med dig ☺️
Jag följer följande frekvent på YT
Mobile Tech Review (Lisa är cool)
Erica Griffin (Bäst genomgång av displayer)
Supersaf TV (Kamera jämförelse med klass)
MKBHD (Allmänt bra och intressant)

Erica Griffin kollar jag också ibland. Apropå skärmar är JerryRigEverything också något att följa. Not for the fainthearted, though.
Annars kollar jag:
Linus Tech Tips (hans skrikiga röst är dock jobbig)
Android Central

1
Bevaka tråden