Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inga push mail längre till min iPhone

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sen ett antal dagar tillbaka funkar inte push funktionen till min iPhone. Dock dyker mailen upp om jag startar mailprogrammet. I min stationära mac dyker dock mailen upp direkt. Någon med samma problem? Uppdaterade till senaste iOS men samma problem.

Vilken mailleverantör har du?

Är det pop, IMAP eller exchange?

Sorry skulle naturligtvis klargjort att det är en mailadress jag använder på iCloud. Alltså en [email protected] Har funkat klockrent så länge jag kan komma ihåg men bara la av för några dagar sedan. Omstartat, uppdaterat but no.

Ursprungligen av LordWellington:

Sorry skulle naturligtvis klargjort att det är en mailadress jag använder på iCloud. Alltså en [email protected] Har funkat klockrent så länge jag kan komma ihåg men bara la av för några dagar sedan. Omstartat, uppdaterat but no.

Tagit bort och lagt til? Kör du IMAP så ska inga mail försvinna (och självklart har du även backup ).

Ursprungligen av barbapappa_86:

Tagit bort och lagt til? Kör du IMAP så ska inga mail försvinna (och självklart har du även backup ).

Det är push funktionen som lagt av. Mail går bra att hämta men då får jag gå in i mail på iphonen då laddar den ner senaste mail som vanligt. Men som sagt problemet är att pushfunktionen lagt av.

Ursprungligen av LordWellington:

Det är push funktionen som lagt av. Mail går bra att hämta men då får jag gå in i mail på iphonen då laddar den ner senaste mail som vanligt. Men som sagt problemet är att pushfunktionen lagt av.

Så du menar att det inte heller "pushas" till mailkontot om du kollar mailen via icloud.com/#mail?

Trillar de in på icloud.com/#mail som de ska, då är felet i din klient och då kan det hjälpa att ta bort kontot och lägga till det igen.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Så du menar att det inte heller "pushas" till mailkontot om du kollar mailen via icloud.com/#mail?

Trillar de in på icloud.com/#mail som de ska, då är felet i din klient och då kan det hjälpa att ta bort kontot och lägga till det igen.

Mycket märkligt för en stund sedan började det fungera igen nu dyker mailen upp i iphonen igen och aviseras. Har varit ur funktion ett antal dagar. Har inte ändrat något. Måste väl ända ha varit något avbrott hos iCloud ?

Ursprungligen av LordWellington:

Mycket märkligt för en stund sedan började det fungera igen nu dyker mailen upp i iphonen igen och aviseras. Har varit ur funktion ett antal dagar. Har inte ändrat något. Måste väl ända ha varit något avbrott hos iCloud ?

Kanske, eller din telefon som fick spader.

  • Medlem
  • 2017-08-21 19:27

Icloud har jag allsköns trassel med, så jag är inte förvånad. Exempelvis har jag hundratals tomma album i appen Bilder. De försvinner inte trots att Icloud är avstängt vad gäller bildsynkning helt och hållet. Det är också omöjligt för mig att registrera min Iphone och dess telefonnummer så att de visas tillsammans på Icloud (= detta är din Iphone). Det bara går inte. Men så länge det funkar till 95 procent eller mer får man väl vara nöjd.

1
Bevaka tråden