Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCloud drygt problem

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare, köpte en iPhone 6plus av min polare på fyllan då min gick lite hårt till, dock när vi gjorde en ny iPhone så blev mailen och mitt födelseår helt åt helvete (märktes efter jag bytte display o loggades ur iCloud) o nu kommer jag inte åt mailen då den är [email protected] ist för [email protected] så kan ju inte få ett mail för o kunna låsa upp det, o har pratat med Apple-support men dom behöver kvittot o nå mer skit men min polare hittar inte kvittot, telefonen funkar fint ändå men drygt o få upp att jag måste verifiera iCloud kontot hela tiden. Går de på nått vänster ta bort kontot eller är de bara o nöja sig så till i vinter o tjacka ny mobil då?

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2017-08-19 12:28

Kan den här länken vara till hjälp? Om du inte fick ditt e-postmeddelande med information om bekräftelse eller nollställning
Som jag förstår det är kontot helt nyskapat, men på fel adress? Min rekommendation är att få till ett fungerande konto rätt innan du börjar använda det. På det vis som du kommer att använda ditt Apple-ID/iCloud-konto så kommer du nog behöva ha tillgång till mailen som det är kopplat till. Även om du skulle köpa en ny iPhone i höst/vinter så är själva poängen med kontot att du ska kunna logga in på din nya telefon med ditt vanliga konto och därmed vara igång snabbare.

Kan det vara möjligt att bara skapa ett konto på rätt address och logga in på det?

Ursprungligen av Måns97:

Kan den här länken vara till hjälp? Om du inte fick ditt e-postmeddelande med information om bekräftelse eller nollställning
Som jag förstår det är kontot helt nyskapat, men på fel adress? Min rekommendation är att få till ett fungerande konto rätt innan du börjar använda det. På det vis som du kommer att använda ditt Apple-ID/iCloud-konto så kommer du nog behöva ha tillgång till mailen som det är kopplat till. Även om du skulle köpa en ny iPhone i höst/vinter så är själva poängen med kontot att du ska kunna logga in på din nya telefon med ditt vanliga konto och därmed vara igång snabbare.

Kan det vara möjligt att bara skapa ett konto på rätt address och logga in på det?

Jag har provat allt, saken är att dom vill ju ha mitt födelseår som då min polare skrivit fel för att komma till säkerhetsfrågorna o om jag nu skulle lyckas knäcka frågorna så kommer jag ju inte ens dit pga att årtalet är fel, går de radera de befintliga iPhone o göra en ny på nått vänster?

Kan du inte återställa den pga att ett annat Apple-id ”blockar”, då behöver du lämna in den till Apple. Precis som de sa.

1
Bevaka tråden