Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Appen ”Hälsa” i IOS - koppla blodsocker? Alternativa appar?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Västerås
  • 2017-08-18 11:48

I ”Hälsa” finns inte möjlighet att koppla blodvärden, - typ blodsockervärde. Finns det alternativa appar för det?

Vore bra att veta då 5:2 - dieten är så populär. Koll på blodsockret en viktig del för folk med (Diabetes typ 2).
Vore spännande att se vad ni har för förslag. :^)

Bilden: Tar evigheter att utvärdera i appStore

Blodsocker går att registrera i hälsoappen

  • Medlem
  • Västerås
  • 2017-08-18 22:24

Aha! Toppen, Stort tack.
Men hur får jag det att funka då? - Typ?

Ursprungligen av oqvist:

Aha! Toppen, Stort tack.
Men hur får jag det att funka då? - Typ?

Tja, som för alla andra mätvärden. Antingen så har du en app som registrerar mätvärdet eller så trycker du på plustecknet och lägger till det manuellt.

Telefonen registrerar inga mätvärden automatiskt utom steg.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2017-08-19 01:43

Tack, ok, manuellt.
Men fortfarande vill jag ha tips på en lämplig app som klarar grejen. Måste ju finnas fler som har erfarenhet kring detta?
Hårdvaran är ju en blodvärdes-givare förstås. Men jag har ingen aning om det finns någon givare kompatibel med IOS??

Tacksam för tips. Vårdsvängen verkar inte ha koll på vilka produkter som fungerar. :^/

Du vill alltså ha tips om en uppkopplad (bluetooth eller wi-fi) blocksockermätare som har en iOS app?

  • Medlem
  • Västerås
  • 2017-08-19 10:18

Ja precis, gärna något som fungerar med trådlös anslutning, Bluetooth - Wifi.
Det finns ju många ”märken” - typ Fitbit som talar om hur bra de funkar med ”Hälsa”. Men då man specifikt söker efter detta är det betydligt svårare.

Ursprungligen av oqvist:

Ja precis, gärna något som fungerar med trådlös anslutning, Bluetooth - Wifi.
Det finns ju många ”märken” - typ Fitbit som talar om hur bra de funkar med ”Hälsa”. Men då man specifikt söker efter detta är det betydligt svårare.

Det du behöver söka efter är själva mätarna, och sen gå igenom dem för att hitta någon som "råkar" funka med hälsoappen.

Det här är inte något som (än) är del av vanliga populärhälsoprylar, utan du behöver kolla runt bland de relativt få prylar som riktar sig direkt till de med diabetes; seriösa saker som har blivit godkända för att användas inom vård.

  • Medlem
  • 2017-08-19 14:17
Ursprungligen av oqvist:

Ja precis, gärna något som fungerar med trådlös anslutning, Bluetooth - Wifi.
Det finns ju många ”märken” - typ Fitbit som talar om hur bra de funkar med ”Hälsa”. Men då man specifikt söker efter detta är det betydligt svårare.

https://www.medistore.se/product/ihelth-smartkit-for-matning-av-glukos?referer=google-shopping&gclid=EAIaIQobChMI4p6XmaPj1QIVlpAYCh3k4wf0EAkYASABEgK6-PD_BwE

Och om någon bara snabbläser, så: Du behöver peta hål på dig och dra blod varje gång du mäter.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2017-08-19 16:32

Ha-ha! Ja tyvärr. Skar mig i tummen som liten 4-åring. Det räckte! :^/

(IHEALTH BG5 SMARTKIT FÖR MÄTNING AV GLUKOS) Ja! Precis en sådan! Tack!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-08-19 17:35

Observera dock att den anger värdet i mg/dl, istället för mmol/L som vi använder i Sverige. Den kanske kan ställas om....?

1
Bevaka tråden