Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple TV Gen 4, skärmsläckaren går igång när jag tittar på film

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Urshult
  • 2017-08-17 13:21

Jag har något lustigt problem med min Apple Tv Gen 4. Sitter jag och kollar på en film så går den till "skärmsläckaren", utan att jag gör nånting med kontrollen. Detta kan hända ett antal gånger per film och börjar bli lite irriterande. Jag har sökt men kan inte hitta nån lösning. Någon som har stött på detta problem?

Senast redigerat 2017-08-17 19:25
  • Medlem
  • 2017-08-17 13:42

Har du provat att starta om enheten?

  • Medlem
  • Urshult
  • 2017-08-17 13:48
Ursprungligen av Alix:

Har du provat att starta om enheten?

Japp, och ladda fjärrkontrollen, inget hjälper

Ursprungligen av nufc78:

Japp, och ladda fjärrkontrollen, inget hjälper

När det gäller Apple TV brukar en återställning via iTunes (ny och färsk mjukvara) alltid hjälpa. Aldrig varit med om att det inte löst problemet (jämfört med t.ex. iPad och iPhone där återställning inte alltid hjälpt utan utbyte varit nödvändigt).

  • Medlem
  • 2017-08-17 14:33
Ursprungligen av nufc78:

Japp, och ladda fjärrkontrollen, inget hjälper

Testa då detta.

Jag kan säga att jag har liknande problem.
Skärmsläckaren kan dyka upp när som helst. Särskilt om man tittar via SVT's applikation.
Har gjort fabriksåterställning och laddat fjärrkontrollen.
Detta problem fanns inte från början, har märkt av det på senare tid.
När jag tittar via Netflix så fungerar det i stort sett utan problem. Så jag har inte grävt vidare i problematiken.

  • Medlem
  • 2017-08-17 16:17

SVT Play är en buggig app, kraschar ständigt, men jag har inga problem med skärmsläckaren då. Man kan ju rota runt i inställningarna där. Jag kör med ”default” som är en video av en bro i mörker. Den går i gång som den ska.

  • Medlem
  • Urshult
  • 2017-08-18 09:40
Ursprungligen av mr_majzoo:

Jag kan säga att jag har liknande problem.
Skärmsläckaren kan dyka upp när som helst. Särskilt om man tittar via SVT's applikation.
Har gjort fabriksåterställning och laddat fjärrkontrollen.
Detta problem fanns inte från början, har märkt av det på senare tid.
När jag tittar via Netflix så fungerar det i stort sett utan problem. Så jag har inte grävt vidare i problematiken.

Nu när du nämner det så är det främst när jag kollar på SVT som detta inträffar. Så det verkar som problemet ha att göra med Svt appen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-09-27 14:34
Ursprungligen av nufc78:

Nu när du nämner det så är det främst när jag kollar på SVT som detta inträffar. Så det verkar som problemet ha att göra med Svt appen

Det är strul med TV4 appen också

Ursprungligen av nufc78:

Jag har något lustigt problem med min Apple Tv Gen 4. Sitter jag och kollar på en film så går den till "skärmsläckaren", utan att jag gör nånting med kontrollen. Detta kan hända ett antal gånger per film och börjar bli lite irriterande. Jag har sökt men kan inte hitta nån lösning. Någon som har stött på detta problem?

Hade samma problem, stängde av skärmsläckaren för att bli av med problemet. Får ta risken med inbränning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-12-05 23:16
Ursprungligen av nufc78:

Jag har något lustigt problem med min Apple Tv Gen 4. Sitter jag och kollar på en film så går den till "skärmsläckaren", utan att jag gör nånting med kontrollen. Detta kan hända ett antal gånger per film och börjar bli lite irriterande. Jag har sökt men kan inte hitta nån lösning. Någon som har stött på detta problem?

Jag har samma problem med senaste tvOS, har svårt att förstå/se något mönster. Väldigt irriterande! Trodde det var Tv4Play-appen (där det händer nu för mig) och fel i den. Men låter som det kan vara ett generellt problem eftersom även SVTPlay verkar ha problemet..

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-12-06 12:21
Ursprungligen av aminoff:

Jag har samma problem med senaste tvOS, har svårt att förstå/se något mönster. Väldigt irriterande! Trodde det var Tv4Play-appen (där det händer nu för mig) och fel i den. Men låter som det kan vara ett generellt problem eftersom även SVTPlay verkar ha problemet..

Min började göra såhär i förrgår när vi kollade via TV-appen (SVT), men har inte hänt via netflix eller plex.
Kollade adventskalendern, första avsnittet funkade sen började den gå på.

1
Bevaka tråden