Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hög Batteranvänding på messenger

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kollade precis batterianvändningen på telefonen och såg att dom två översta drog mycket batteritid , vad gör man för åtgärda detta ?

Har du använt messenger i 5,6 timmar som det står så är det enda du kan göra är att dra ner på användandet.

  • Medlem
  • 2017-08-16 11:58

Har man ingen konstigt skriven app eller något annat mjukvarufel så är det (ljusstyrkan på) skärmen som drar batteri. Så om skärmen har varit tänd i 5,6 timmar så är det skärmen och inte appen som drar batteri. Vad det är för raderade appar vet bara du, men högst sannolikt är det skärmen där också. Skärmen står för lejonparten av batteriåtgången. Det är ungefär som att ha en ficklampa med ett litet batteri. Batterispartips.

Fast jag skulle trots allt bli nyfiken över 17.9 timmar i bakgrunden för då är skärmen inte tänd...

  • Medlem
  • 2017-08-16 12:20
Ursprungligen av BlackSmp:

Fast jag skulle trots allt bli nyfiken över 17.9 timmar i bakgrunden för då är skärmen inte tänd...

Nej, det är inte normalt, det har du rätt i.

Ursprungligen av keptang:

Har du använt messenger i 5,6 timmar som det står så är det enda du kan göra är att dra ner på användandet.

Ursprungligen av Alix:

Har man ingen konstigt skriven app eller något annat mjukvarufel så är det (ljusstyrkan på) skärmen som drar batteri. Så om skärmen har varit tänd i 5,6 timmar så är det skärmen och inte appen som drar batteri. Vad det är för raderade appar vet bara du, men högst sannolikt är det skärmen där också. Skärmen står för lejonparten av batteriåtgången. Det är ungefär som att ha en ficklampa med ett litet batteri. Batterispartips.

Ursprungligen av BlackSmp:

Fast jag skulle trots allt bli nyfiken över 17.9 timmar i bakgrunden för då är skärmen inte tänd...

Ursprungligen av Alix:

Nej, det är inte normalt, det har du rätt i.

Så mycket använder jag inte messenger och ljusstyrkan har jag väldigt lågt , på 25% ca
Och ja , 17timmar bakgrundsanvändande är ganska så högt .

Får kolla den länken har rätt så bra koll överlags ( iallafall på Android vilket jag haft tidigare)

1
Bevaka tråden