Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PS4: uppgradera hårddisk /backup av gamla

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det borde vara fler än jag som gjort detta o jag har hittat en utmärkt guide på youtube men jag har en fråga som inte riktigt täcks in där.

I arbetsflödet ingår att man ska backa upp data till en extern usb-disk som man sedan kopierar tillbaks när den nya disken är installerad.

Vad jag undrar är om det inte skulle gå att plugga in den gamla disken via usb efter installation av den nya för att på den vägen kopiera över data. Den gamla 500gig-disken är nästan full.

Jag gjorde något liknande när jag bytte hårddisk i min ps3 för några år sedan men jag minns inte vad eller hur

Nej det går inte att ansluta interna disken externt och föra över data.

Du måste använda det inbyggda backup-verktyget och föra över till extern disk och sedan återställa från samma externa till nya interna disken.

När jag bytte från PS4 till PS4 Pro flyttade jag ca 500GB data via extern disk.

Detta tog 8 timmar att flytta över.

PS3 är exakt likadant men tar längre tid.

För officiell info är det nedan länk som gäller.
http://manuals.playstation.net/document/en/ps...

Tack då vet jag. Då ska jag lokalisera en oanvänd disk i den storleken. Tror jag kasserade den som satt i ps3'an e-som den var korrupt

Ursprungligen av Borttaget:

Nej det går inte att ansluta interna disken externt och föra över data.

Du måste använda det inbyggda backup-verktyget och föra över till extern disk och sedan återställa från samma externa till nya interna disken.

När jag bytte från PS4 till PS4 Pro flyttade jag ca 500GB data via extern disk.

Detta tog 8 timmar att flytta över.

PS3 är exakt likadant men tar längre tid.

För officiell info är det nedan länk som gäller.
http://manuals.playstation.net/document/en/ps...

Visst borde det gå att ladda ner o ominstallera spel som köpts på PSN? Har några på skiva o några digitala, kommer ihåg att när jag gjorde bytet på PS3'an så kopierade jag bara speldata till usb o installerade om alla spel på den nya hd'n men då hade jag bara spel på skiva. Skälet till att jag gjorde så då var att disken falerade, fick reparera systemet otaliga gånger före bytet

Senast redigerat 2018-07-23 15:51
  • Medlem
  • 2017-08-19 17:05
Ursprungligen av Mymac4ever:

Visst borde det gå att ladda ner o ominstallera spel som köpts på PSN? Har några på skiva o några digitala, kommer ihåg att när jag gjorde bytet på PS3'an så kopierade jag bara speldata till usb o installerade om alla spel på den nya hd'n men då hade jag bara spel på skiva. Skälet till att jag gjorde så då var att disken falerade, fick reparera systemet otaliga gånger före bytet

Ja du kan ladda ner redan köpta spel från PSN igen. Precis så gjorde jag förra helgen eftersom jag inte visste hur jag kunde säkerhetskopiera hela disken före bytet.
Det tar tyvärr en stund att ladda ned allt från PSN igen. Se till att systemet inte går i vila under tiden.

Hårddisk bytt, system installerat o nedladdning pågår...flera spel samtidigt :).

Senast redigerat 2017-08-19 22:45
1
Bevaka tråden