Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Googles vd ställer in mångfaldsmöte

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Bara 30 minuter innan Googles möte om mångfald skulle äga rum ställde Googles vd Sundar Pichai in mötet eftersom flera anställda uppgett att de var rädda för att bli utsatta för trakasserier.

Läs hela artikeln här

Bedrövligt att mobbare kan ta över...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-08-11 21:03
Citat:

Innan mötet kunde anställda skicka in bland annat frågor och tankar. Frågorna tillsammans med personernas namn läckte externt och vissa webbsidor har namngivit flera av personerna

Men hur kan ett IT-företag som Google klanta till det med en sådan läcka?

  • Medlem
  • 2017-08-11 21:14
Ursprungligen av IngoX:

Men hur kan ett IT-företag som Google klanta till det med en sådan läcka?

Det undrar jag också, lider verkligen med personalen. Mycket tråkigt. Ingen ska utsättas för mobbning eller trakasserier.

Ursprungligen av IngoX:

Men hur kan ett IT-företag som Google klanta till det med en sådan läcka?

Det är anställda som läcker. Det räcker med ett ruttet ägg

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-08-12 09:55
Ursprungligen av BlackSmp:

Det är anställda som läcker. Det räcker med ett ruttet ägg

Aha. Ja, det är en svår avvägning när man i ett så stort företag vill hålla en öppen diskussion. Det räcker med ett rötägg för att man även ska drabbas av resten av världens röta.

Citat:

Google typically uses a web app called Dory to recommend which questions executives should answer at the company’s weekly town halls. All employees can see the questions submitted and vote on whether a given question should be assigned a high or low priority. A formula assesses those votes and ranks the questions. As of Thursday morning more than 5,400 employees had submitted more than 135,000 votes

Källa: Wired

Sundar Pinchai borde avgå. Han har visat oerhört svagt ledarskap och avskedade en anställd som skrev ett memo med vetenskapliga fakta (läs detta memo och ni förstår hur sjukt avskedandet var). Googles företagskultur är uppnebarligen - på högsta nivå - mycket rutten...en kultur där antivetenskapliga mobben styr.
Jag hoppas att den sparkade medarbetaren stämmer skiten ur Google (det blir nog $10-50 miljoner förlikning och inga kommentarer från någon sida...men snubben kommer att bli mycket förmögen ).

  • Medlem
  • 2017-08-12 12:00

Han heter Pichai i efternamn, det står fel i artikelns ingress.

Jag fnissade som en liten flicka när jag hörde om detta. Visst är det rent hysteriskt underhållande att de anställda på Google - ett företag som gjort det till sin livsuppgift och affärsidé att snoka i andras privatliv och sälja den informationen till alla villiga köpare - går upp i limningen för att de kanske skulle tvingas redovisa sina egna tankar och ord för den allmänhet de själva spenderar all sin vakna tid att spionera på? Vet de inte att den som har rent mjöl i påsen inte har något att frukta av lite publik genomlysning?

Ursprungligen av GustafMA:

Jag fnissade som en liten flicka när jag hörde om detta. Visst är det rent hysteriskt underhållande att de anställda på Google - ett företag som gjort det till sin livsuppgift och affärsidé att snoka i andras privatliv och sälja den informationen till alla villiga köpare - går upp i limningen för att de kanske skulle tvingas redovisa sina egna tankar och ord för den allmänhet de själva spenderar all sin vakna tid att spionera på? Vet de inte att den som har rent mjöl i påsen inte har något att frukta av lite publik genomlysning?

I princip ingen skulle klara en kontroll om den var tillräckligt nitisk. Har du aldrig tagit en kaka utan att fråga din mor eller något liknande? Har du aldrig kört 72 på en 70 väg? Ställer man upp på en granskning trots att man kan undvika den är man korkad.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-08-13 08:26

Eller också har man så pass mycket kurage och självförtroende att man kan ta den ev kritik som kommer fram. Så länge man kan stå för vad man gör!

Ursprungligen av kenjon:

Eller också har man så pass mycket kurage och självförtroende att man kan ta den ev kritik som kommer fram. Så länge man kan stå för vad man gör!

Vi kan alltid hoppas men jag tror inte någon här har blivit utsatta för doxxning och hatstormar på twitter bara för att de uttrycker helt rimliga åsikter.

Vi ska inte inbilla oss att de små stormar som kan uppstå här på forumet är i närheten den styrka som dessa mobbar kan åstadkomma

Såväl inom som utom Sverige

Jag vet inte vad jag finner mest föraktligt - vuxna människor som har ett twitterkonto och spenderar tid på det, eller vuxna människor som inte har det och ändå bryr sig om "hatstormar" som kan tänkas uppstå där. Jag kan i någotdera fallet uppbåda någon sympati för deras ofattbara lidanden. I all synnerhet inte för just denna uppsättning vuxna.

Twitter är det vettigaste och effektivaste av alla sociala medier - Facebook är det sjukaste (att vuxna människor är där och lägger upp sitt privatliv till allmän beskådan plus bilder på mat är definitivt absurt). Många tunga kvinnor och män kör Twitter - följer filosofi, politik och vetenskap där (det är en anslagstavla som visar till massor av intressant på nätet i övrigt). Facebook är för barn och vuxna som stannat i utvecklingen, Twitter är för de som har något att säga och kan säga det utan oändligt nonsens-babbel och usla bilder.
MEN…du har rätt när det gäller ”stormarna”…bryr man sig om dessa så ska man inte ge sig in på Twitter. En balanserad och sund hjärna ignorerar totalt dessa ”hatstormar” utan att ens blinka, hen sover gott på natten och bemöter inte ett enda idiotiskt inlägg…det bara passerar som sand i handen och det är sedan över på ett par dygn.

Ursprungligen av GustafMA:

Jag vet inte vad jag finner mest föraktligt - vuxna människor som har ett twitterkonto och spenderar tid på det, eller vuxna människor som inte har det och ändå bryr sig om "hatstormar" som kan tänkas uppstå där. Jag kan i någotdera fallet uppbåda någon sympati för deras ofattbara lidanden. I all synnerhet inte för just denna uppsättning vuxna.

  • Medlem
  • 2017-08-13 11:56
Ursprungligen av Demiurgen:

... Facebook är det sjukaste (att vuxna människor är där och lägger upp sitt privatliv till allmän beskådan plus bilder på mat är definitivt absurt). ...

FYI: Det märks att du har en föråldrad uppfattning om vad Facebook numera är. Så där är det i huvudsak inte längre. Facebook handlar mest om att delta i grupper med speciella intressen och att ta del av flöden som man annars skulle kalla bloggar eller vloggar (även så Google). Facebook har blivit ett nav att ta del av allt sådant, men även etablerade medier, organisationer och företag är aktiva så. Det är inte ovanligt att man hittar kundtjänst på Facebook...

Senast redigerat 2017-08-13 12:06
Ursprungligen av Alix:

Han heter Pichai i efternamn, det står fel i artikelns ingress.

Tack!

Ursprungligen av GustafMA:

Jag vet inte vad jag finner mest föraktligt - vuxna människor som har ett twitterkonto och spenderar tid på det, eller vuxna människor som inte har det och ändå bryr sig om "hatstormar" som kan tänkas uppstå där. Jag kan i någotdera fallet uppbåda någon sympati för deras ofattbara lidanden. I all synnerhet inte för just denna uppsättning vuxna.

I kampen om personer värds att förakta så vinner nog empatilösa personer med förutfattade meningar.

  • Medlem
  • International user
  • 2017-08-15 13:27
Ursprungligen av BlackSmp:

Bedrövligt att mobbare kan ta över...

Eller att människor är mer lättkränkta?

1
Bevaka tråden