Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple slutar sälja Ipod Nano och Ipod Shuffle

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu är dagen är kommen. Apple har plockat bort Ipod Nano och Ipod Shuffle från sina sajter runt om i världen. Ipod Touch är ensam kvar med ny lagring och nytt pris.

Läs hela artikeln här

På tiden kanske, men ändå lite tråkigt! Minns med glädje min första Ipod, tredje generationen med 30GB lagring och knapparna i en rad ovanför skrollhjulet. Knapparna lyste futuristiskt rött i mörkret.

En av mina favoritprylar!

Jag var "lite" före min tid:

Krönika: Dags att säga adjö till Ipod Shuffle?

Är nog faktiskt förvånad att de funnits kvar så här länge, men de har uppenbarligen sålt tillräckligt fram till nu.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2017-07-28 11:36

Nanon har vi fortfarande i bilen, men ungarna börjar bli så stora att de föredrar spotify framför barnkammarvisor. Så snart har den nog ingen funktion kvar. Köpte den som gen1 och i samband med något utbytesprogram fick jag en gen6

Shufflen ligger också någonstans, den är mest intressant ur affektionsvärde då nördiga jag fick den graverad med mitt frieri till min fru när det begav sig.

Jag visste inte ens att dessa fortfarande tillverkades. Trodde de lagts ner för några år sedan.

Ursprungligen av Demiurgen:

Jag visste inte ens att dessa fortfarande tillverkades. Trodde de lagts ner för några år sedan.

Det är ett tag sedan Apple flyttade dem till en ganska dold plats på hemsidan. De fanns under Musik-fliken, eller ja Touch finns fortfarande där. Man har fått anstränga sig lite för att hitta dem

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-07-28 18:26

Hur ser den typiske köparen av en iPod ut idag??? Alla funktioner finns väl i telefonerna?

  • Medlem
  • 2017-07-28 19:02

Tråkigt, men väldigt väntat. På ett sätt känns det mer skevt att ha kvar Ipod Touch än att ta bort både Shuffle och Nano, dock. Båda lämpar sig ju perfekt vid träning. I sådana situationer är Touch och Iphone för klumpiga. En del hävdar att Apple Watch ersätter de två små musikspelarnas plats, men det håller jag inte med om alls med tanke på klockans dyra prislapp.

Jag som gärna köper min musik fortfarande skulle gärna sett en ny liten Ipod från Apple då det slukar en del batteri i Iphone om man lyssnar på musik, surfar, messar och allt man gör till vardags.

Ursprungligen av xms67:

Hur ser den typiske köparen av en iPod ut idag??? Alla funktioner finns väl i telefonerna?

En som tränar kanske? Har en iPod när jag gymmar.

Ursprungligen av xms67:

Hur ser den typiske köparen av en iPod ut idag??? Alla funktioner finns väl i telefonerna?

Enligt tidigare uppgifter: Presentköpare... dvs köper inte för att använda själv utan ge bort

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2017-07-30 00:00

Min första MP3-spelare var 2004 med något billigt fungerande med lite halvdant knöligt gränssnitt från RCA/Thompson RCA Lyra, men sedan blev det min första iPod i form av en Nano gen 2 (8GB Red) 2006.

Var väldigt länge sedan jag använde den (ersattes sedemera av en iPod Touch, och senare en iPhone med 64GB), men har sparat den av nostalgiskäl. Gillade den grymt mycket!

Fin spelare för sin tid!

1
Bevaka tråden