Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdateringen kan inte verifieras

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min kompis kan inte uppdatera sin iPhone 6s. Varje gång hon trycker på uppdatera, tjatar en ruta om att hon inte är ansluten till internet, alternativt att batterinivån är för låg. Som synes på bifogat foto, har hon både wi-fi och laddkabel i. Kan någon hjälpa med en lösning på detta??

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-07-27 06:20
Ursprungligen av Surfergirl:

Min kompis kan inte uppdatera sin iPhone 6s. Varje gång hon trycker på uppdatera, tjatar en ruta om att hon inte är ansluten till internet, alternativt att batterinivån är för låg. Som synes på bifogat foto, har hon både wi-fi och laddkabel i. Kan någon hjälpa med en lösning på detta??

Att pröva enligt Apples supportsida:
1) Försök uppdatera med ett annat wifi-nätverk
2) Ta bort uppdateringen och hämta igen
3) Uppdatera med sladd via iTunes på en dator

Få hjälp med trådlösa iOS-uppdateringar

Ursprungligen av Surfergirl:

Uppdateringen kan inte verifieras...

Kanske för att 10.2.1 är en gammal uppdatering, som förmodligen inte ens finns kvar på Apples servrar. Aktuell version är 10.3.3.

Varför telefonen försöker installera 10.2.1 i stället för 10.3.3 förstår jag inte.

Har hon provat en omstart av telefonen? Då kanske hon får tag på rätt uppdatering. Annars skulle jag köra enligt punkt 3 i föregående inlägg.

Senast redigerat 2017-07-27 09:51
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-07-27 10:03
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Kanske för att 10.2.1 är en gammal uppdatering, som förmodligen inte ens finns kvar på Apples servrar. Aktuell version är 10.3.3.

Varför telefonen försöker installera 10.2.1 i stället för 10.3.3 förstår jag inte.

Har hon provat en omstart av telefonen? Då kanske hon får tag på rätt uppdatering. Annars skulle jag köra enligt punkt 3 i föregående inlägg.

Ja så är det naturligtvis! Det är en uppdatering som hämtades men ej installerades någon gång mellan jan-mars i år då 10.2.1 var aktuell. Det är risken med att skaffa som vana att alltid välja att installera senare när den frågan kommer upp.

Troligen har kompisen haft detta problem några månader? Hen bör kunna hitta och radera den gamla uppdateringen som blockerar under Inställningar > Allmänt > Lagring och iCloud-användning > Lagring/Hantera Lagring. Sedan bör det fungera att hämta och installera aktuell version.

@Surfergirl, hur gick det med detta?

Senast redigerat 2017-08-03 14:52

Har ni någon konstig DNS inställd?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

@Surfergirl, hur gick det med detta?

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Har ni någon konstig DNS inställd?

Tack snälla alla för hjälpen! Jag gav tipsen vidare, och vet inte exakt vad hon gjorde, men något funkade i alla fall! Nu är "den tjatiga rutan" borta...

1
Bevaka tråden