Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nokias flaggskepp presenteras 16 augusti

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den 16:e augusti presenterar HMD sin nästa Nokia-mobil vid ett event i London.

Läs hela artikeln här

Det här kommer bli intressant. Jag behöver en ny jobbmobil och är förbaskat trött på de usla telefonerna som Samsung släpper (vi har i princip bara Androidtelefoner).

Kommer det göras ett veckotest på denna, @redaktionen?

  • Medlem
  • 2017-07-25 22:25
Ursprungligen av suddgummi:

Det här kommer bli intressant. Jag behöver en ny jobbmobil och är förbaskat trött på de usla telefonerna som Samsung släpper (vi har i princip bara Androidtelefoner).

Kommer det göras ett veckotest på denna, @redaktionen?

Har ni provat Huawei P telefoner?

Ursprungligen av PaO:

Har ni provat Huawei P telefoner?

Inte med på listan med supporterade telefoner. Flera Nokior är det redan (fast inte smarttelefoner då) så chansen är större att de kommer med i listan. Tyvärr är skiktet där vi vanliga dödliga får ligga i prisnivå inte i premiumsegmentet, men även om premiummodellerna har fler features tycker jag gränssnitten och den allmänna kvalitetsnivån på produkterna känns av även i de lägre segmenten. Nokias lurar har ju traditionellt sett varit väldigt bra så det blir spännande att se utvecklingen med denna.

Ursprungligen av suddgummi:

Det här kommer bli intressant. Jag behöver en ny jobbmobil och är förbaskat trött på de usla telefonerna som Samsung släpper (vi har i princip bara Androidtelefoner).

Kommer det göras ett veckotest på denna, @redaktionen?

Tycker synd om er som bara har Samsung att välja bland, finns det ingen annan tillverkare?
Samsung har bland dom sämsta gränssnitten för Android och "bloatat" till tusen som tar alla resurser, samt dåligt optimerad minneshantering.

Nya Nokia N8 (eller vad den kommer att heta) 2017 kan nog bli en trevlig lur med så gott som ren Android.

Ursprungligen av Anderlind:

Tycker synd om er som bara har Samsung att välja bland, finns det ingen annan tillverkare?
Samsung har bland dom sämsta gränssnitten för Android och "bloatat" till tusen som tar alla resurser, samt dåligt optimerad minneshantering.

Nya Nokia N8 (eller vad den kommer att heta) 2017 kan nog bli en trevlig lur med så gott som ren Android.

Ja, om Samsung hade hållit sig till att skapa telefoner (eller i alla fall ett par modeller) som fungerade perfekt hårdvarumässigt och låtit någon som kan UX göra interfacen (typ Google/vanilla Android) hade de nog vunnit mycket på det. Men alla tillverkare verkar ju vilja göra sin egen twist på Android. Samsung har i mitt tycke för många telefoner i sitt sortiment, istället för att ha några riktigt bra blir allt lite halvmesyr och dåligt supportat när de väl slutar tillverka modellen.

Det går att välja Iphone SE också, med minsta minnet. Så i min bok är inte det ett realistiskt alternativ, tyvärr. Det fanns Sony för ett tag sen med (nån i Xperiaserien), men de har fasats ut så som det verkar nu.

Jag är inte säker på att den kommer heta N8, I så fall kommer de ju att återanvända det modellnamnet. Det var ju en Symbiantelefon.

Ursprungligen av suddgummi:

Ja, om Samsung hade hållit sig till att skapa telefoner (eller i alla fall ett par modeller) som fungerade perfekt hårdvarumässigt och låtit någon som kan UX göra interfacen (typ Google/vanilla Android) hade de nog vunnit mycket på det. Men alla tillverkare verkar ju vilja göra sin egen twist på Android. Samsung har i mitt tycke för många telefoner i sitt sortiment, istället för att ha några riktigt bra blir allt lite halvmesyr och dåligt supportat när de väl slutar tillverka modellen.

Det går att välja Iphone SE också, med minsta minnet. Så i min bok är inte det ett realistiskt alternativ, tyvärr. Det fanns Sony för ett tag sen med (nån i Xperiaserien), men de har fasats ut så som det verkar nu.

Jag är inte säker på att den kommer heta N8, I så fall kommer de ju att återanvända det modellnamnet. Det var ju en Symbiantelefon.

Lite synd, Sony-telefoner är väldigt lik stock Android, väldigt lite modifikationer, mest förbättringar då (Stamina osv..).
Nä, N8 var bara en gissning, N8 2017 kanske kommer vara ett möjligt modellnamn.

Ursprungligen av suddgummi:

Det här kommer bli intressant. Jag behöver en ny jobbmobil och är förbaskat trött på de usla telefonerna som Samsung släpper (vi har i princip bara Androidtelefoner).

Kommer det göras ett veckotest på denna, @redaktionen?

Vi hoppas det! Vi ska försöka få in en till kontoret för att kunna testa den.

  • Medlem
  • 2017-07-26 10:07
Ursprungligen av suddgummi:

... Det går att välja Iphone SE också, med minsta minnet. Så i min bok är inte det ett realistiskt alternativ, tyvärr. ...

Det kanske ändras redan nu i augusti? Den sägs uppgraderas då (vem vet vad månde bli).

Ursprungligen av Anderlind:

...Nä, N8 var bara en gissning, N8 2017 kanske kommer vara ett möjligt modellnamn.

I linje med de nuvarande modellerna Nokia 3, Nokia 5 och Nokia 6 - så tror jag att det blir Nokia 8, eller kanske Nokia 9.

Samsung

Ursprungligen av Anderlind:

Tycker synd om er som bara har Samsung att välja bland, finns det ingen annan tillverkare?
Samsung har bland dom sämsta gränssnitten för Android och "bloatat" till tusen som tar alla resurser, samt dåligt optimerad minneshantering.

Nya Nokia N8 (eller vad den kommer att heta) 2017 kan nog bli en trevlig lur med så gott som ren Android.

Vi får också bara Samsung på jobbet, blev så trött på det så jag köpte en Motorola för egna pengar som jag använder där istället.

1
Bevaka tråden