Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac utan iPhoto/Photos

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Glad sommar önskas er alla.

Min Trotjänare MacBookPro (2OO9) fick grafik-korts-haveri/problem
Då ekonomin é svajig så köpte jag en beg MacBookPro, sorgligt nog med samma problem.

Så nu tänkte jag plocka in kamerabilderna på min iMac 21-tummare (också 2OO9)
Dröm om min förvåning när jag varken kan finna Photos eller iPhoto!

Finns det någon vänlig själ som kan ge mig liten fingervisning?

Bör tilläggas att jag inte é den mest datakunnige farbror här

Med Vänlig Hälsningar

För att få in iPhoto/Bilder så är det nog en ominstallation som gäller:
https://support.apple.com/sv-se/HT204904

Men för mer konkreta tips så vore det nog bra för oss att veta vilken version av OS X (macOS) du kör på den datorn? (Apple-menyn --> Om den här datorn)

Och sen kan jag inte låta bli att slänga in en nyfiken offtopic-fråga: Varför skriver du årtalen med bokstaven O, i stället för nollor? (2OO9, 2009)

Senast redigerat 2017-07-24 13:29

iMac utan iPhoto/Photos

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

För att få in iPhoto/Bilder så är det nog en ominstallation som gäller:
https://support.apple.com/sv-se/HT204904

Men för mer konkreta tips så vore det nog bra för oss att veta vilken version av OS X (macOS) du kör på den datorn? (Apple-menyn --> Om den här datorn)

Och sen kan jag inte låta bli att slänga in en nyfiken offtopic-fråga: Varför skriver du årtalen med bokstaven O, i stället för nollor? (2OO9, 2009)

Hej Jesper, jag tog en liten skärm-dump som jag hoppas innehåller efterfrågad information,

det är en fin snö Leopard på datorn (förut var det ett berg eller två)

Apropå offtopic så ere (imoho) snyggare med 2Ol7 än 2017, har ingen bättre förklaring (du skulle c min handstil!!!)

Ursprungligen av mellan3och32:

Hej Jesper, jag tog en liten skärm-dump som jag hoppas innehåller efterfrågad information...

Ja, det var också värdefull information, dock inte det jag frågade efter.

Ursprungligen av mellan3och32:

...det är en fin snö Leopard på datorn (förut var det ett berg eller två)...

Ok, här var det jag frågade efter. Kanske. För det är ju inte säkert att du har Snow Leopard bara för att du har Snow Leopards skrivbordsbild.

Men om det nu är Snow Leopard (10.6) du har, så skulle ju jag passa på att lägga in ett nyare system, om du ändå ska installera om för att få in iPhoto/Bilder. Men då ska man kanske också fundera på lite mer minne än 4 GB.

Ursprungligen av mellan3och32:

...snyggare med 2Ol7 än 2017, har ingen bättre förklaring...

Ok, då tycker vi olika. Jag tycker att det ser hemskt ut. Och det försvårar ju sökningar också.

Senast redigerat 2017-07-25 14:18
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-07-24 20:36
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ok, då tycker vi olika. Jag tycker att det ser hemskt ut. Och det försvårar ju sökningar också.

Jag skulle nog gå så långt att säga att det omöjliggör sökningar. För jag kommer aldrig att få en träff på två-o-ett-sju när jag själv söker på två-noll-ett-sju.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-07-30 22:01

Jag retar mej på de som skriver Ajfån, eller som nyss hallonpaj. De kanske tror de är roliga, men sökningar i ett forum är ju en grundbult

1
Bevaka tråden