Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Processer med användare som inte finns

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Lånade ut min macbook (pro 15 tum mid 2012 med system 10.11.6) till min man som behövde använda den på universitetet. Vet att det var några specialinstallationer för att han skulle kunna skriva ut där. Har sedan tagit bort den användaren, men när jag tittar i aktivitetshanteraren så står hans universitetsanvändarnamn som användare på många processer. Bl a dropbox som jag har svåra problem med att få synkat. Finns ingen användare i inställningar med det namnet. Kan det vara det här som skapar problem med dropbos och annat eller är det inget att bry sig om?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-07-22 14:05

Har du testat med att installera om Dropbox?
Lite info här:
https://www.dropbox.com/sv_SE/help/desktop-we...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-07-22 14:13

Kan vi få lite skärmdumpar från exvis processhanteraren, användare etc? Gärna också en beskrivning hur du tog bort användaren för din man.

Jag har installerat om dropbox men den står bara och tuggar och inget händer. Ska lägga upp skärmdumpar snart som visar aktivitetshanteraren.
Jag antar att jag bara gick in i användare och grupper och tog bort den användaren som var min man.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-07-22 18:33

Det kan ju också vara en bug som triggas av att man raderar en användare som har en pågående koppling mot DropBox. Vad vet jag...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-07-23 11:17
Ursprungligen av Greta723:

Jag har installerat om dropbox men den står bara och tuggar och inget händer. Ska lägga upp skärmdumpar snart som visar aktivitetshanteraren.
Jag antar att jag bara gick in i användare och grupper och tog bort den användaren som var min man.

Vad händer om ni går in på dropbox.com för respektive användare och loggar ut datorn?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-07-23 11:54
Ursprungligen av Greta723:

Jag antar att jag bara gick in i användare och grupper och tog bort den användaren som var min man.

Jag får känslan att du inte alls raderat din mans användarkonto på datorn utan bara ändrat namnet. Det finns ett admin-konto där du kanske ändrat det fullständiga namnet till Lena Blom V men kontot har kvar sitt ursprungliga kortnamn som börjar med bj... (resten har du maskat över i bilden).

Kortnamnet på ett användarkontot är lite krångligare att byta, det måste göras från ett annat admin-konto.
Ändra namnet på ditt macOS-användarkonto och hemmapp

Om du bara ändrat namnet på ett användarkonto som din man tidigare haft speciella inställningar i, så är det ju de gamla inställningarna som ligger kvar. Och vad hände i så fall med ditt eget användarkonto? Har ni haft flera admin-konton på denna dator, eller bara bytt namn fram och tillbaka på samma konto?

1
Bevaka tråden