Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Betala appar via mobilräkningen

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu är det möjligt att betala för Itunes och appar via mobilräkningen också i Sverige – i alla fall om man är kund hos Tre eller Telenor.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Huddinge, Stockholm
  • 2017-07-21 22:53

Fanns redan på Google Play

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2017-07-22 19:51
Ursprungligen av Ideaman02:

Fanns redan på Google Play

Det vore ju revolutionerande om man kunde köpa iOS-appar där, varför har vi ingen artikel om att detta går?

isp har en enda uppgift. Att leverera Internet.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-07-24 21:42
Ursprungligen av Tjosansa:

isp har en enda uppgift. Att leverera Internet.

Och bensinstationen har, eller hade en uppgift. Nu är de mer matbutik än bensinstation.
Kan tänka mig att det här passar de som inte vill/kan/vågar bruka betalkort online utan istället vill ha det på faktura.

Ursprungligen av reboot81:

Och bensinstationen har, eller hade en uppgift. Nu är de mer matbutik än bensinstation.
Kan tänka mig att det här passar de som inte vill/kan/vågar bruka betalkort online utan istället vill ha det på faktura.

Det kan jag förstå, att det passar vissa.. men isp försöker blanda sig in i folks liv med gateways på waptiden, wywallet o annat skit. Jag tänker aldrig ge dom den möjligheten.
PS. Bensinstationer finns inte om 10 år, kanske 15.

  • Medlem
  • Huddinge, Stockholm
  • 2017-07-26 21:07
Ursprungligen av Mija:

Det vore ju revolutionerande om man kunde köpa iOS-appar där, varför har vi ingen artikel om att detta går?

Finns så få på iOS att det inte är värt det

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-07-30 23:30
Ursprungligen av Tjosansa:

Det kan jag förstå, att det passar vissa.. men isp försöker blanda sig in i folks liv med gateways på waptiden, wywallet o annat skit. Jag tänker aldrig ge dom den möjligheten.
PS. Bensinstationer finns inte om 10 år, kanske 15.

Det tror jag nog, men färre. Alla bensin/dieselbilar försvinner inte på 10-15 år. En del aldrig....

Ursprungligen av kenjon:

Det tror jag nog, men färre. Alla bensin/dieselbilar försvinner inte på 10-15 år. En del aldrig....

Det är väl också så att det blir allt svårare för de bemannade stationerna att leva kvar eftersom antalet kunder vid automatstationerna ökar. Någonstans så är bemannade stationer inom Circle K, OKQ8 och 7-Elevens varumärken (och även små privata så klart) beroende av att kunderna kommer in i butikerna också och handlar. Så även om bensin/dieselbilar inte försvinner på 10-15 år så kanske inte någon bemannad station är kvar då. Tyvärr. Och då är bensinstationen ett minne.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2017-08-02 10:28
Ursprungligen av sextontio:

Det är väl också så att det blir allt svårare för de bemannade stationerna att leva kvar eftersom antalet kunder vid automatstationerna ökar. Någonstans så är bemannade stationer inom Circle K, OKQ8 och 7-Elevens varumärken (och även små privata så klart) beroende av att kunderna kommer in i butikerna också och handlar. Så även om bensin/dieselbilar inte försvinner på 10-15 år så kanske inte någon bemannad station är kvar då. Tyvärr. Och då är bensinstationen ett minne.

Jag vet inte om jag delar den analysen. Förvisso kommer inte bensinstationerna att sälja fossila bränslen i någon större utsträckning. Men vi kommer ha ett lika stort behov av att tanka, och det kommer att ta längre tid att fylla batteriet än den traditionella tanken. Så att det finns butiker/restauranger i anslutning är jag övertygad om. Vad ska man annars göra medan man väntar i 10, 20 eller 30 minuter, speciellt med tjatande barn som vill ha glass och godis?

Ursprungligen av andas:

Jag vet inte om jag delar den analysen. Förvisso kommer inte bensinstationerna att sälja fossila bränslen i någon större utsträckning. Men vi kommer ha ett lika stort behov av att tanka, och det kommer att ta längre tid att fylla batteriet än den traditionella tanken. Så att det finns butiker/restauranger i anslutning är jag övertygad om. Vad ska man annars göra medan man väntar i 10, 20 eller 30 minuter, speciellt med tjatande barn som vill ha glass och godis?

Det finns väl några intressanta teorier om hur framtidens batterier ska kunna laddas fullt inom bara några enstaka minuter. Att behöva vänta 10-30 minuter är nog inget som framtidens bilägare kommer acceptera så lätt. Det förlänger restiderna enormt förutsatt att räckvidden på eldrift fortfarande är medelmåttig. Med det senare menar jag att det är medelmåttigt om man inte kan köra minst lila långt på el som bränsle.

Den som lever får se.

Ursprungligen av andas:

Jag vet inte om jag delar den analysen. Förvisso kommer inte bensinstationerna att sälja fossila bränslen i någon större utsträckning. Men vi kommer ha ett lika stort behov av att tanka, och det kommer att ta längre tid att fylla batteriet än den traditionella tanken. Så att det finns butiker/restauranger i anslutning är jag övertygad om. Vad ska man annars göra medan man väntar i 10, 20 eller 30 minuter, speciellt med tjatande barn som vill ha glass och godis?

Laddstationerna kommer att placeras i anknytning till stormarknader etc. du laddar bilen medan du handlar. Fungerar både för normalanvändning och längre resor

Den gamla bensinstationen är dödsdömd...

Åter till ämnet "Betala appar via mobilräkningen", tack.

1
Bevaka tråden