Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fråga kring systeminställningar/säkerhet o integritet

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tittade lite runt där på systeminställningar och undrar vad detta är och om det ska vara en bock där?

Det är inget konstigt. Låt det vara.

  • Medlem
  • 2017-07-21 08:52
Ursprungligen av calinou:

Tittade lite runt där på systeminställningar och undrar vad detta är och om det ska vara en bock där?

Jag har den inte ens listad. Jag synkar å andra sidan inte Kalender mot Icloud då jag använder Googles kalender.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-07-21 11:00
Ursprungligen av calinou:

Tittade lite runt där på systeminställningar och undrar vad detta är och om det ska vara en bock där?

Med så minimala skärmdumpar är det

Ursprungligen av barbapappa_86:

Det är inget konstigt. Låt det vara.

Visserligen blir nyfiken på vad det kan vara men litar på dina expertråd och behåller bocken.

Ursprungligen av reboot81:

Med så minimala skärmdumpar är det

Minimal?

Ursprungligen av calinou:

Visserligen blir nyfiken på vad det kan vara...

Googlar du på namnet så står det lite om att det är relaterat till iCloud och kalendern.

Ursprungligen av calinou:

...blir nyfiken på vad det kan vara...

Det är aldrig fel att googla lite först, innan man ställer frågan här. I det här fallet hade det kunnat ge dig bra svar.

https://www.google.se/search?q=coreservicesui...

Ursprungligen av calinou:

Minimal?

Ja, du har väl en tendens att beskära dina skärmbilder lite för mycket. Alltid bättre att visa hela fönstret.

Men just i det här fallet så finns det nog inte mycket mer att tillägga. Jag tycker faktiskt att din bild/rubrik/text ger den information som behövs för att kunna svara på frågan.

Senast redigerat 2017-07-21 16:46
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det är aldrig fel att googla lite först, innan man ställer frågan här. I det här fallet hade det kunnat ge dig bra svar.

https://www.google.se/search?q=coreservicesui...

Ja, du har väl en tendens att beskära dina skärmbilder lite för mycket. Alltid bättre att visa hela fönstret.

Men just i det här fallet så finns det nog inte mycket mer att tillägga. Jag tycker faktiskt att din bild/rubrik/text ger den information som behövs för att kunna svara på frågan.

Sedvanliga uppläxning fast bra att jag fick godkänt/varit duktig med skärmbilden ;-).

Ursprungligen av barbapappa_86:

Googlar du på namnet så står det lite om att det är relaterat till iCloud och kalendern.

Jag googlade och tyckte ändå att det var säkrare att fråga här också.

Ursprungligen av calinou:

Jag googlade och tyckte ändå att det var säkrare att fråga här också.

Det bästa är ju att nu kommer denna post med på Google.

Det är ofta man ser "Har du Googlat?" och det är ju förståbart på frågor som redan finns i mängder på forumet.
Men är det en fråga som inte redan finns att hitta svaret på så är det ju bara bra att den blir ställd för ska alla
Goggla så har ju forumet ingen större funktion. Sen kan ju sökfunktionen här vara lite sådär ibland.

Ursprungligen av RolexJocke:

Det bästa är ju att nu kommer denna post med på Google.

Det är ofta man ser "Har du Googlat?" och det är ju förståbart på frågor som redan finns i mängder på forumet.
Men är det en fråga som inte redan finns att hitta svaret på så är det ju bara bra att den blir ställd för ska alla
Goggla så har ju forumet ingen större funktion. Sen kan ju sökfunktionen här vara lite sådär ibland.

Har varit medlem ganska länge på 99mac och upplever att det var många fler aktiva medlemmar / mer dynamik än det numera är. Kanske bra då att man gör lite reklam för 99mac
Forumet är väl till för att man ska ställa frågor och diskutera saker. Man hittar alltid massa svar om man googlar men det är inte alltid lätt att sålla fram vad som är vettigt.

1
Bevaka tråden