Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går inte söka efter tal på 99mac

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-07-20 21:49

Sökningar såsom: 8.8.8.8, 10.12.6, 10.6.8, 10.3.3 ger inga träffar.
192.168.0.1 ger två träffar, där den ena träffen inte innehåller 192.168.0.1
Detsamma gäller 255.255.255.0

Hur escape:ar man "."?

Ursprungligen av reboot81:

Sökningar såsom: 8.8.8.8, 10.12.6, 10.6.8, 10.3.3 ger inga träffar.
192.168.0.1 ger två träffar, där den ena träffen inte innehåller 192.168.0.1
Detsamma gäller 255.255.255.0

Hur escape:ar man "."?

Pingar @biberu och ber om hjälp med den här också.

Ursprungligen av reboot81:

Sökningar såsom: 8.8.8.8, 10.12.6, 10.6.8, 10.3.3 ger inga träffar.
192.168.0.1 ger två träffar, där den ena träffen inte innehåller 192.168.0.1
Detsamma gäller 255.255.255.0

Hur escape:ar man "."?

Hej! Ledsen att du fått vänta på svar. Det väldigt korta svaret är att vi inte vet varför du inte kan söka efter siffer-kombinationer så som du beskriver. Just nu har vi ingen möjlighet att gräva i det, men vår förhoppning är att vi snart kan ge mycket efterlängtad kärlek till de tekniska delarna av 99mac.

Som du kanske känner till har vi haft en utvecklare som arbetat inte bara med 99mac utan också med våra systersajter SweClockers och FZ. Det räcker inte till och vi håller därför på att rekrytera fler personer som kan jobba med utvecklingen av våra sajter. 99mac är i behov av nyutveckling och underhåll.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-08-21 16:33
Ursprungligen av Ida Blix:

Hej! Ledsen att du fått vänta på svar. Det väldigt korta svaret är att vi inte vet varför du inte kan söka efter siffer-kombinationer så som du beskriver. Just nu har vi ingen möjlighet att gräva i det, men vår förhoppning är att vi snart kan ge mycket efterlängtad kärlek till de tekniska delarna av 99mac.

Som du kanske känner till har vi haft en utvecklare som arbetat inte bara med 99mac utan också med våra systersajter SweClockers och FZ. Det räcker inte till och vi håller därför på att rekrytera fler personer som kan jobba med utvecklingen av våra sajter. 99mac är i behov av nyutveckling och underhåll.

Coolt! GP satsar. Det här kan ju bli hur bra som helst!

Ursprungligen av reboot81:

Coolt! GP satsar. Det här kan ju bli hur bra som helst!

Ja, det hoppas vi med Vi har från redaktionens håll förstås lite önskemål som vi samlat på oss sedan vi gjorde om sajten, men det finns också annat gött som hänt kodmässigt med våra systersajter som vi gärna tar del av. Vi får se hur det går, men vi håller tummarna för att rekryteringen landar i att vi får några nya grymma kollegor som kan hjälpa oss snart. Det låter som att det finns bra kandidater, även om jag själv inte arbetar med det aktivt.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-09-16 19:16

Buggrapport: kan ej söka på "qi". Får ej heller felmeddelande om att minsta längd på söksträng är tre tecken.
Jag som heter Bo tycker detta är diskriminerade.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-09-17 21:45
Ursprungligen av reboot81:

Buggrapport: kan ej söka på "qi". Får ej heller felmeddelande om att minsta längd på söksträng är tre tecken.
Jag som heter Bo tycker detta är diskriminerade.

Jag är nöjd att jag fick det där a:et på slutet av mitt namn. Som att mina föräldrar misstänkte att tre tecken är ett bra minimum.

Tack för rapporten!

1
Bevaka tråden