Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har Apple leveransproblem av nya iMac?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fler som har fått besked om långa leveranstider av nya iMac 27" 4,2 GHz, i7, 8 Gb 2 Tb Fusion drive?
Beställde hos en leverantör i Malmö den 7 Juli och skulle få den denna vecka (29) nu flaggar de att den tidigast dyker upp 1:a veckan i Augusti??

Kollar man på Apples hemsidan idag så kan jag få den tidigast den 21 Juli.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-07-24 23:37

Det verkar som att det är olika för olika modeller. Jag läste på MacRumours att de som beställt 512 GB SSD fick vänta. Det kanske är likadant med 2TB fusion. Jag kan tänka mig att det är brist på SSD:n som sitter i. Jag, som beställde i5 3.8 med större SSD fick min i lördags!

Vänligen, Ylan

Butiken kan fortfarande inte ge mig något leveransdatum så jag har avbeställt den för att istället försöka beställa den via Apple Emporia i Malmö.

Apple verkar strunta i andra som säljer deras produkter och prioriterar sina egna få butiker.

Applegrundaren vänder sig ännu en gång i graven. Det känns som att Apple har tappat all fokus på sina produkter och att alla framsteg sker på deras konkurrenters marknad.

Klarar inte Apple att leverera min dator inom en vecka så blir det byte till pc!

Ursprungligen av schröder:

...vänder sig i graven... ...tappat all fokus på sina produkter... ...blir det byte till pc...

Alltid lika kul med den här typen av inlägg. Det finns ju anledningar till att man vill köra Mac. Överger man verkligen de anledningarna enbart baserat på leveranstid?

Just den här långa leveranstiden säger nog mer om den butikens organisation *) än om Apples fokus, tror jag. (Men visst, det är väl inte direkt någon nyhet att Apples egna butiker går före återförsäljarna.)

*) Vi hade en liknande tråd nyligen, och där pekade väl det mesta på att butiken helt enkelt hade missat att lägga in beställningen. Kanske samma sak här.

  • Medlem
  • 2017-08-02 13:46
Ursprungligen av schröder:

Butiken kan fortfarande inte ge mig något leveransdatum så jag har avbeställt den för att istället försöka beställa den via Apple Emporia i Malmö.

Apple verkar strunta i andra som säljer deras produkter och prioriterar sina egna få butiker.

Applegrundaren vänder sig ännu en gång i graven. Det känns som att Apple har tappat all fokus på sina produkter och att alla framsteg sker på deras konkurrenters marknad.

Klarar inte Apple att leverera min dator inom en vecka så blir det byte till pc!

Varför beställer du inte från Apples hemsida? Då får du ett leveransdatum samt hemkörning.

Problemet är att jag "bara" har 20 000 kr kontant och vill ha resterande 10 000 på delbetalning och det funkar inte hos Apple. Man måste ta hela beloppet på kredit men kan betala in 20 000 kr på första fakturan men månadskostnaden blir den samma för resten av summan vilken tyvärr blir för hög för mig.

1
Bevaka tråden