Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Problem med Iphone 8 orsakar panik hos Apple

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Lanseringen av nästa flaggskepps-Iphone kommer allt närmare, men mjukvaruproblem hindrar flera viktiga funktioner och orsakar panik hos Apple.

Läs hela artikeln här

Min plan var att pensionera min iPhone 6 och köpa "iPhone 8" när den kommer, men de här återkommande rapporterna gör att jag börjar bli rädd att jag blir en försökskanin i en stundande generationsväxling (OLED, ansiktsigenkänning, TouchId inbyggd i skärm osv) av iPhone. Känns som upplagt för en buggig första upplevelse.

Anwest, jag får samma magkänsla som du – bäst att vänta på inköp av iPhone 8 tills andra djärva som köpt denna mobilen får ge utryck för vad de tycker om telefonen. Jag skulle i varje fall vänta 2-3 månader för att vara säker att alla barnsjukdomar har upptäckts och åtgärdats. Just generationsväxlingar är besvärliga (OLED, TouchID, FaceID, trådlös laddning m.m.)

Ursprungligen av Anwest:

Min plan var att pensionera min iPhone 6 och köpa "iPhone 8" när den kommer, men de här återkommande rapporterna gör att jag börjar bli rädd att jag blir en försökskanin i en stundande generationsväxling (OLED, ansiktsigenkänning, TouchId inbyggd i skärm osv) av iPhone. Känns som upplagt för en buggig första upplevelse.

Oled behöver du inte vara orolig för har ju använts i mobiler sedan innan första Iphonen släpptes. Så där bör apple klara av att skaffa kompetensen om det nu behövs.

Även trådlös laddning har jag svårt att tänka mig skulle bli problem med, så länge man använder bra laddplattor har jag aldrig haft problem med det. Även den tekniken är gammal och används ex ofta i eldtandborstar.

Ursprungligen av Jonatatatan:

Oled behöver du inte vara orolig för har ju använts i mobiler sedan innan första Iphonen släpptes. Så där bör apple klara av att skaffa kompetensen om det nu behövs.

Även trådlös laddning har jag svårt att tänka mig skulle bli problem med, så länge man använder bra laddplattor har jag aldrig haft problem med det. Även den tekniken är gammal och används ex ofta i eldtandborstar.

Det har du rätt i…

Men Apple är ny på stora touch oled skärmar (Apple Watch har visserligen OLED - men det är skillnad att göra använda små och stora OLED skärmar)

Likaså är det med trådlös laddning.

Men det bör gå bra då de inte börjar från scratch. Det jag mest oroar mig för är inbyggda TouchID. Där är de helt gröna!!!! Likaså med FaceID!

Kan Samsung (som också nyligen visade prototypmobiler med fungerande inbyggd fingerskanner under skärmen) kan Apple!

Senast redigerat 2017-07-13 07:45

Rykten, rykten, rykten...

Avvakta tills ni vet något innan spekulerar för mycket:)

Vad är det att vara orolig över? Skulle en eller flera funktioner mot all förmodan inte fungera och ni inte orkar vänta ett par veckor på en buggfix så är det väl bara att lämna tillbaka luren? Ni får det att låta som om man köper grisen i säcken och kanske sitter med en icke-fungerande telefon för alltid.

  • Medlem
  • 2017-07-12 19:12
Ursprungligen av Sperious:

Vad är det att vara orolig över? Skulle en eller flera funktioner mot all förmodan inte fungera och ni inte orkar vänta ett par veckor på en buggfix så är det väl bara att lämna tillbaka luren? Ni får det att låta som om man köper grisen i säcken och kanske sitter med en icke-fungerande telefon för alltid.

Ja precis, jag förstår inte den här paniken heller. Apple har ju en mycket generös returpolicy (med fri frakt över ett visst belopp och fri retur under 14 dagar). När saker och ting floppat så har Apple tagit ansvar, så det är ingen idé att oroa sig anser jag.

Dessutom så kommer vi få veta vad som ingår när Apple presenterar det. Jämför med porträttläget för plus modellerna. Det var tydligt att telefonerna var hårdvaruförberedda men att det skulle krävas en mjukvaruuppdatering innan funktionaliteten gick att använda

  • Medlem
  • 2017-07-12 20:13

Ett annat rykte säger att Apple kommer att låta kunder byta upp sig kostnadsfritt från sin gamla iPhone 3G till den nya modellen! (7S/8)

Trovärdighet på detta rykte? Ungefär lika trovärdigt som alla andra rykten.

Bra summering så långt.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-07-12 20:54
Ursprungligen av The Real Viking:

Kan Samsung (som också nyligen har mobiler med inbyggd fingerskanner under skärmen) kan Apple!

Det har de inte alls.

Ursprungligen av Json_81:

Det har de inte alls.

Qualcomm visade upp någon form av prototyp med det - men ingen färdig produkt

https://www.qualcomm.com/news/releases/2017/06/28/qualcomm-announces-advanced-fingerprint-scanning-and-authentication?_ga=2.186717483.2099836640.1498739879-853364731.1498739879

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-07-12 22:32

Japp, men han skrev att samsung har telefoner med funktionen.

Ursprungligen av WiFi:

Ja precis, jag förstår inte den här paniken heller. Apple har ju en mycket generös returpolicy (med fri frakt över ett visst belopp och fri retur under 14 dagar). När saker och ting floppat så har Apple tagit ansvar, så det är ingen idé att oroa sig anser jag.

"Panik" är väl ändå en överdriven beskrivning på att man väljer att ha is i magen för att se om telefonen är stabil vid release?

Ursprungligen av keptang:

Bra summering så långt.

Haha....'a miracle phone that can heal me' ojojoj, stackars kille ??

  • Medlem
  • 2017-07-13 00:40
Ursprungligen av Anwest:

"Panik" är väl ändå en överdriven beskrivning på att man väljer att ha is i magen för att se om telefonen är stabil vid release?

Skulle nog ändå säga att det råder lite panik kring Edition/8, inte bara här på 99mac heller. Produkten är inte lanserad och inget är slaget i sten än, så vi får se vad Apple släpper nu i höst. Blir ändå lite tråkigt när vissa konstaterar saker än att spekulera, och sen så vet vi inte heller om ryktet ens är sant.

Fast artikeln handlar om panikkänslor hos Apple men vi diskuterar eventuella kunders eventuella panik...

Det är trots allt en väsentlig skillnad

Panik

Panik är nåt jag får så fort jag får en Appleprodukt i mina händer.....

Ursprungligen av Redaktionen:

Lanseringen av nästa flzaggskepps-Iphone kommer allt närmare, men mjukvaruproblem hindrar flera viktiga funktioner och orsakar panik hos Apple.

Läs hela artikeln här

Här är en genomtänkt artikel i ämnet. iPadinsight

  • Medlem
  • 2017-07-13 12:04
Ursprungligen av BlackSmp:

Här är en genomtänkt artikel i ämnet. iPadinsight

Mycket bra artikel

Problemet är att då Apple inte ändrat design på väldigt länge så byggs hypen upp extra mycket och just nu kan det bli allt från succé till platt fall. Samsung har ju tagit steg för steg från S6 till S8 och nu Note 8 runt hörnet. Oavsett mycket spännande tider ☺️

Ursprungligen av WiFi:

Skulle nog ändå säga att det råder lite panik kring Edition/8, inte bara här på 99mac heller. Produkten är inte lanserad och inget är slaget i sten än, så vi får se vad Apple släpper nu i höst. Blir ändå lite tråkigt när vissa konstaterar saker än att spekulera, och sen så vet vi inte heller om ryktet ens är sant.

Jag delar inte känslan av panik, men jag håller med om det vi gör är att vi diskuterar obekräftade rykten. Det är ju dock något vi gör årligen inför varje nytt iPhone-släpp, det hör till och jag personligen rycks med av de olika spekulationerna för att jag helt enkelt är taggad på vad som komma. Vi får se i höst vad som har stämt och vad som har varit missvisande

  • Medlem
  • International user
  • 2017-07-13 23:33
Ursprungligen av PaO:

Mycket bra artikel

Problemet är att då Apple inte ändrat design på väldigt länge så byggs hypen upp extra mycket och just nu kan det bli allt från succé till platt fall. Samsung har ju tagit steg för steg från S6 till S8 och nu Note 8 runt hörnet. Oavsett mycket spännande tider ☺️

Ja, Samsung har ju verkligen gjort galna designförändringar från S6 till 8.

  • Medlem
  • 2017-07-14 00:47
Ursprungligen av zappee:

Ja, Samsung har ju verkligen gjort galna designförändringar från S6 till 8.

Det beror på vad man tycker

S6 telefonerna var helt nya material i glas och metall samt införande av egde modell. Trådlös laddning och snabbladdning
S7 telefonerna återinförde man SD kort och var först med vattenskydd från insidan tillsammans med allt från S6 serien.
Note 7 hade man till och med lyckats vattensäkra pennan och silon
S8 helt nytt format i 18.5 x 9. Virtuella knappar och enbart egde modell (infinity)
Mycket hög screen to body ratio och pushat AMOLED skärmen ytterligare

Snart kommer Note 8 med ytterligare ett steg

Under samma period införde Apple vattenskydd, plockade bort 3.5 mm jack och skapade en fast hemknapp

Frågan är om Apple orkar ta sig förbi Samsung gällande design och presenterar den futuristiska telefon alla hoppas på

Vi får se i höst ☺️

Problemet är väl att många väntar sig en slags Jesus telefon med massor av nytt som av ett mirakel kommer sälja extra mycket. Men i dagens smartphone utveckling är det snarare små myrsteg och mindre förbättringar numera mellan varje generation:
http://www.gsmarena.com/analysts_predict_the_...

Gäller såväl iPhone, Samsung eller andra märken. Var lite annat för några år sedan. Men nu har marknaden/tekniken mognat så pass mycket så det är svårt att hitta på nåt nytt så att säga.

Gruber är rätt sansad (som vanligt). Silly season

Han sammanfattar mina funderingar rätt bra:)

Ursprungligen av Redaktionen:

Lanseringen av nästa flaggskepps-Iphone kommer allt närmare, men mjukvaruproblem hindrar flera viktiga funktioner och orsakar panik hos Apple.

Läs hela artikeln här

Hoppas på en uppdaterad SE istället.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2017-07-14 22:18

Har en ny iPhone-modell någonsin varit så här hypad som årets modell är? Förra året var typ det enda snacket att man skulle ta bort hörlursuttaget. Måste erkänna att jag är löjligt nyfiken på eventet i september

Ursprungligen av ipodfan:

Har en ny iPhone-modell någonsin varit så här hypad som årets modell är? Förra året var typ det enda snacket att man skulle ta bort hörlursuttaget. Måste erkänna att jag är löjligt nyfiken på eventet i september

Den envisa ryktesfloran beror i mångt och mycket på att det är 10 år sedan iPhone lanserades och många vill så gärna tro på en 10 års jubileumsmodell med en massa extra

  • Medlem
  • 2017-07-15 12:40
Ursprungligen av BlackSmp:

Den envisa ryktesfloran beror i mångt och mycket på att det är 10 år sedan iPhone lanserades och många vill så gärna tro på en 10 års jubileumsmodell med en massa extra

Helt rätt och att Apple inte ändrat design nämnvärt de senaste åren och att de ändrar detta året med både material byte och OLED

Bevaka tråden