Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köra eget program på riktig telefon

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2017-07-02 21:11

Hej! Vill testa program på min riktiga telefon.

Försökte följa en guide men enligt den ska "team" finnas som alternativ för mitt projekt men det finns inte.

Man måste väl inte vara medlem numera för att kunna köra koden?

Ursprungligen av larsp777:

Hej! Vill testa program på min riktiga telefon.

Försökte följa en guide men enligt den ska "team" finnas som alternativ för mitt projekt men det finns inte.

Man måste väl inte vara medlem numera för att kunna köra koden?

Så vitt som jag vet så är det just det som du måste vara för att kunna köra ditt projekt på en fysisk telefon.

Nej, du behöver inte betala nåt i alla fall. Möjligt att du måste ha ett gratiskonto men jag tror inte det heller faktiskt.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-07-03 08:26
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Nej, du behöver inte betala nåt i alla fall. Möjligt att du måste ha ett gratiskonto men jag tror inte det heller faktiskt.

Jo det krävs.

Kod på iOS måste vara signerad, och det kräver ett utvecklarkonto, som i sin tur kräver 99mac. Förlåt, jag menar 99 dollar.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2017-07-03 10:31
Ursprungligen av reboot81:

Jo det krävs.

Kod på iOS måste vara signerad, och det kräver ett utvecklarkonto, som i sin tur kräver 99mac. Förlåt, jag menar 99 dollar.

Förr var det väl så men är det så fortfarande? Har för mig att jag läst att det inte ska krävas.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-07-03 12:23
Ursprungligen av BlackSmp:

Var har du läst det?

I länkarna som jag angav i tråden. Sedan XCode 7 behöver du inget abonnemang för att köra appar på din egen enhet.

Ursprungligen av frazze:

I länkarna som jag angav i tråden. Sedan XCode 7 behöver du inget abonnemang för att köra appar på din egen enhet.

Jo, jag såg det sen och tog bort mitt inlägg

1
Bevaka tråden