Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cook vill göra programmering obligatoriskt

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apples vd Tim Cook har medverkat i ett stort möte i Vita Huset tillsammans med en rad andra teknikjättar i måndags för att diskutera teknikutvecklingen i USA. Tim Cook påpekade då hur viktigt han tycker det är att programmering blir ett obligatoriskt ämne i skolan.

Läs hela artikeln här

Att det inte redan är på läroplanen bevisar bara hur kraftig kurs mot u-land Sverige är på väg till. Men ett land utan ledning och mål är dömt till att dö.

Den enda som ser glad ut över att vara där är Trump...

Trump: yea, photo-op. Im the best president ever...script? I dont need a script, Ill wing it. What where you saying techgigants? Never gonna happen...now where is that camera...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-06-21 08:16

Och jag är inte säker att jag håller med! Varför ska alla passa in i samma mall? Att alla ska erbjudas möjligheten tycker jag är självklart.
Samtidigt, alla tvingas till slöjdlektioner medans det saknas ämnen som privatekonomi och tidsplanering/gtd/projektplanering.
Sen ska inte politiker blanda in sig i kurser och kursplaner, de ska besluta vad skolväsendet ska uppnå. Tex kompetenta konkurrenskraftiga individer. Själva utbildningen ska pedagoger och sakkunniga besluta över.

  • Medlem
  • International user
  • 2017-06-21 12:54
Ursprungligen av reboot81:

Och jag är inte säker att jag håller med! Varför ska alla passa in i samma mall? Att alla ska erbjudas möjligheten tycker jag är självklart.
Samtidigt, alla tvingas till slöjdlektioner medans det saknas ämnen som privatekonomi och tidsplanering/gtd/projektplanering.
Sen ska inte politiker blanda in sig i kurser och kursplaner, de ska besluta vad skolväsendet ska uppnå. Tex kompetenta konkurrenskraftiga individer. Själva utbildningen ska pedagoger och sakkunniga besluta över.

Logiskt tänkande behöver alla öva på. Programmering är utmärkt för detta. Att veta lite om slöjd är det inget fel på heller. Betyder inte att alla ska bli programmerare eller snickare bara för att de får lära sig det mest grundläggande.

Edit: Tänk även framöver om en som väljer att bli snickare även kan programera. Vilka verktyg kanske han bygger åt sig då.

Senast redigerat 2017-06-21 14:12
1
Bevaka tråden