Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Numbers 4.2 avslutas vid inmatning manuellt

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2017-06-18 09:33

Installerade NUMBERS 4.2 i förgår och nu avslutas programmet så fort jag försöker mata in värden manuellt.
Klistra och kopiera fungerar som vanligt.
Kan jag backa och installera föregående version utan att förlora egna mallar?

Testa installera om programmet.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2017-06-18 11:45

Menar du installera "ovanpå"? För om jag tar bort NUMBERS först och sen installerar är väl mina egna mallar försvunna eller...?

Typiskt att Apple klantar sig med varje Numbers-uppdatering!

Testa att ändra i språkinställningarna så att du har punkt eller komma som tusen-avskiljare. Det avhjälpte krascherna för mig iallafall, även om det fortfarande buggar vid sifferinmatning(!) ibland.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-06-18 13:22
Ursprungligen av ricnil:

Kan jag backa och installera föregående version utan att förlora egna mallar?

Jag gissar att dina personliga numbersmallar (med filnamnstillägget .nmbtemplate) finns sparade någonstans i den dolda biblioteksmappen i din egen användarmapp och därför finns kvar även efter ominstallation av programmet.

Vill du vara helt säker öppnar du varje mall och sparar om som en kopia på plats där du själv väljer. iCloud är en bra plats, då får du tillgång till mallen även i Numbers på dina iOS-enheter.

Numbers för Mac: Skapa och hantera anpassade Numbers-mallar

  • Medlem
  • Linköping
  • 2017-06-18 13:44
Ursprungligen av gabriela:

Typiskt att Apple klantar sig med varje Numbers-uppdatering!

Testa att ändra i språkinställningarna så att du har punkt eller komma som tusen-avskiljare. Det avhjälpte krascherna för mig iallafall, även om det fortfarande buggar vid sifferinmatning(!) ibland.

Jo det är bara vid sifferinmatning det kraschar. Har redan kollat språk ochjag har kommatecken som avskiljare vid decimaler.
Hoppas jag kollar på rätt ställe.

Ursprungligen av ricnil:

Hoppas jag kollar på rätt ställe.

kolla ett hack åt vänster!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2017-06-18 16:43

Suveränt!!! ? Du har räddat min dag. Jag valde Nummeravgränsare "Mellanrum" och då fungerade det.
TACK!

Fint! Jag får som sagt fortfarande "syntax error" när jag matar in siffror med decimaler ibland, men man slipper krascherna.

Bottenlöst dåligt att släppa en uppdatering med en bug som detta!

1
Bevaka tråden