Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Pro 2016 fryser i Mac OS

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2017-06-15 12:00

Hej! Har en ny Macbook Pro 2016. Tror jag köpte den i Mars.

Har dualboot med Bootcamp.

När jag använder Mac OS så fryser datorn och jag kan inte göra någonting.

När jag kör Windows 10 verkar det fungera.

Vad gör man, ringer Apple support?

  • Medlem
  • 2017-06-15 16:51
Ursprungligen av larsp777:

Hej! Har en ny Macbook Pro 2016. Tror jag köpte den i Mars.

Har dualboot med Bootcamp.

När jag använder Mac OS så fryser datorn och jag kan inte göra någonting.

När jag kör Windows 10 verkar det fungera.

Vad gör man, ringer Apple support?

Testa en säker start i Mac OS. Håll ner skifttangenten medan datorn startar. Logga in och starta sedan om som vanligt. Du kan ju kolla om datorn fryser i detta säkra läge.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2017-06-15 18:27
Ursprungligen av Alix:

Testa en säker start i Mac OS. Håll ner skifttangenten medan datorn startar. Logga in och starta sedan om som vanligt. Du kan ju kolla om datorn fryser i detta säkra läge.

Ok, tack! Ska testa det.

Hur ofta fryser den i Mac OS? Jag har upplevt ett liknande problem förut. Macbook kanske frös i en gång i veckan. Det enda som funkade var att hålla nere starttangenten för att få upp avstängningsalternativ.

Ibland frös den när jag tittade film. Då fortsatte filmen rulla som vanligt men det gick inte att göra något annat. Är det samma problem som du haft?

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2017-07-23 23:05
Ursprungligen av Kaffekanna:

Hur ofta fryser den i Mac OS? Jag har upplevt ett liknande problem förut. Macbook kanske frös i en gång i veckan. Det enda som funkade var att hålla nere starttangenten för att få upp avstängningsalternativ.

Ibland frös den när jag tittade film. Då fortsatte filmen rulla som vanligt men det gick inte att göra något annat. Är det samma problem som du haft?

Jag tror att problemet var när jag hade datorn på mitt jobb på en skola.

Hemma tror jag aldrig att jag har haft problem.

När den frös så gick det nog inte att göra något alls. Bara att starta om med starttangenten som du tror jag.

Har dock inte hänt på länge.

Hur ofta?

Svårt att säga. Tyckte det hände flera gånger om dagen på skolan.

1
Bevaka tråden