Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Amerikanskt grafikkort i Svensk PowerMac?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag hittade av en slump ett GF4 MX på Macsales.com till ett ganska överkomligt pris, för att vara Mac (ca 75 dollar), i Sverige kostar ett sådant kort 1700 (!). Det jag undrar är om det är möjligt att köpa ett sådant kort och sätta in det i en svensk Power Mac? Vi och jänkarna brukar ju inte ha samma standard på något igentligen. Det skulle ju vara otur om man råkar grilla både kort och burk pga fel spänning, volt, watt eller något sådant.

Jag undrar också om någon har beställt från macsales.com, det vill säga - fraktar de till Europa / Sverige.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2003-10-23 21:08

Jajjamensan! Har ett sånt i min PM G4. Nema problema.

Tur. Blir nog att beställa därifrån.. om de skickar till Sverige? Jag har nosat runt på deras sida några minuter, men jag hittar inget om "shipping". Någon som vet?

Lägg varan i din varukorg. På nästa sida klickar du på "Get Freight Estimate" och väljer Sweden i listan.

Prisen för de olika fraktalternativen för denna beställning skulle bli enligt nedan:

FedExNextDay: $36.05

FedExP1ON: $36.05

UPS Express Int.r: $34.00

Hojta gärna till hur det blev med ev. tull och skatt om du bestämmer dig för att lägga en beställning.

Jag hade tur och slapp tullen när jag köpte mitt kort.
Men pass opp, du kan inte installera Panther om du stoppat i detta kortet ryktas det.

Macus, som skrev här tidigare har fått plocka ur sitt när han skulle installera Panther i sin G4 Sawtooth

  • Oregistrerad
  • 2003-10-25 20:03
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pocahontas
Jag hade tur och slapp tullen när jag köpte mitt kort.
Men pass opp, du kan inte installera Panther om du stoppat i detta kortet ryktas det.

Det låter skumt, jag har också ett sådant kort. Kan någon bekräfta att kortet inte fungerar med Panther.

  • Avstängd
  • 2003-10-26 00:36

hade med som att göra när jag skulle köpa minnen till min server (Gnu3) macsales.com vill att man scannar in sitt betalkort och pass/id. hehe no way. jag sket i det och beställde ifrån welovemacs.com (memoryx.net) som bara tackade och tog emot (fort gick det också! usa-sverige på 3 1/2 dag!)

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2003-10-26 06:34
Citat:

Skrevs ursprungligen av ••• ? •••
Det låter skumt, jag har också ett sådant kort. Kan någon bekräfta att kortet inte fungerar med Panther.

Det kan hända att Geforce 4mx fungerar i en nyare Power Mac med snabbare AGP och stöd för ADC.

Det enda jag kan bekräfta är att det inte fungerar tillsammans med Panthern i min Power Mac G4 Sawtooth.

Om man kollar bland extensions så borde det vara samma stöd som i Jaguaren.

Jag har även provat att använda sharewaret PCI Extreme 2.1 för PCI och AGP. Men inte heller det hjälper.

1
Bevaka tråden