Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Värde MBP late 2011 (och mac mini 2011)?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-06-09 21:05

Nån som har uppfattning om vad man kan få för:

MBP late 2011, mellanmodellen med i7 2.4GHz och radeon 6770m
750GB disken är flyttad till en optibay och det sitter en 256GB samsung 830 SSD i.
16GB ram. 1440x900 så har inte skärmuppgraderingen.
Fint skick förutom att ytterskalet på laddsladden spruckit lite, men är eltejpat och fungerar utan problem.
Inga djur som tuggat, tror det är solen som ställt till det. Inga skador på innerledarna som sagt.

Mac mini 2011, mellanmodellen med i5 2,5GHz och radeon 6630m
Originaldisken på 500GB men har satt i 16GB ram här med.

Kolla mac2sell.com, blocket och tradera.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-06-09 22:53
Ursprungligen av barbapappa_86:

Kolla mac2sell.com, blocket och tradera.

Mac2sell är värdelös, den säger 1100 dollar bara för MBP'n.
Visst skulle jag tacka och ta emot och skratta hela vägen till banken, men ingen kommer betala så mycket.
Blocket visar bara vad folk satt ut saker för.
Tradera kan ju ge en viss ledtråd förstås, men det handlar mycket om timing och taktik, jag vill inte chansa på hur mycket jag får, jag är sugen på en ipad pro 12,9" men kan jag inte komma i närheten av de pengarna så behåller jag hellre datorerna.

Så jag är mer ute efter feedback från folk som köpt/sålt liknande dator vad det faktiska priset blivit.

5-5500 för MPB, 3-3500 för minin, nånstans där skulle jag gissa.
Har en exakt likadan mini själv som jag inte använder längre, funderar på vad jag ska göra med den.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-06-10 11:56
Ursprungligen av keptang:

5-5500 för MPB, 3-3500 för minin, nånstans där skulle jag gissa.
Har en exakt likadan mini själv som jag inte använder längre, funderar på vad jag ska göra med den.

Det låter ju bra.
Undrar om det är vettigt att vänta lite och försöka lägga ut dem vid skolstarten?

1
Bevaka tråden