Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 11 Dev

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nån som har tillgång till iOS 11 beta nu får gärna dela den

  • Avstängd
  • 2017-06-06 20:19

Någon som har koll på om i.o.m iOS11 blir fullskalig multitasking allmänt på både ipad och iPad Pro? Innan har det väl endast varit tillgängligt att använda på Pro?

Ursprungligen av kimkaj:

Någon som har koll på om i.o.m iOS11 blir fullskalig multitasking allmänt...

Vad menar du med "fullskalig multitasking"?

Så här skriver Apple om multitasking i iOS 11:
"...Multitasking fungerar enklare och mer intuitivt än någonsin i iOS 11. Medan du använder en app kan du öppna en annan app direkt från Dock. Båda blir då aktiva i Split View och Slide Over. Du kan dra den andra appen i Slide Over till vänster. Och du kan växla tillbaka till dina App Spaces-favoriter i den omdesignade appväxlaren..." https://www.apple.com/se/ios/ios-11-preview/

Jag som är otydlig. I tidigare version så hade man endast tillgång till "Split View"-versionen av multitasking på iPad Air 2 och nyare samt iPad Pro. Min undran är nu om dom kommer släppa upp det för alla iOS11-enheter

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vad menar du med "fullskalig multitasking"?

Så här skriver Apple om multitasking i iOS 11:
"...Multitasking fungerar enklare och mer intuitivt än någonsin i iOS 11. Medan du använder en app kan du öppna en annan app direkt från Dock. Båda blir då aktiva i Split View och Slide Over. Du kan dra den andra appen i Slide Over till vänster. Och du kan växla tillbaka till dina App Spaces-favoriter i den omdesignade appväxlaren..." https://www.apple.com/se/ios/ios-11-preview/

Ursprungligen av kimkaj:

...på iPad Air 2 och nyare samt iPad Pro. Min undran är nu om dom kommer släppa upp det för alla iOS11-enheter

Min gissning är:
Nej, enheter som inte hade Split View i iOS 10 kommer inte att få det i iOS 11 heller.

Kan man förminska apparna ? Storlek på hemskärm

  • Avstängd
  • 2017-06-07 21:44
Ursprungligen av Sycuc:

Kan man förminska apparna ? Storlek på hemskärm

Nej

Btw. Beta nr2 har kommit

Mediaspelaren verkar fungera på ett snyggt sätt i denna.

Ursprungligen av BlackSmp:

Btw. Beta nr2 har kommit

1
Bevaka tråden