Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad pro 9,7

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har inte ens hunnit öppna min nya iPad pro 9,7 ( inväntar min födelsedag) innan det släpps en ny och nu 10,5 tum... och 9,7 har man plockat bort från hemsidan. Helt säker på att jag blir nöjd tycker storlek är helt ok men det känns ju som apple vill sopa den under mattan.

Ursprungligen av Mac Jonson:

...vill sopa den under mattan.

Vad menar du med det?

Att en produkt försvinner, och ersätts av en annan, händer ju överallt hela tiden.

produkter ersätts kontinuerligt helt ok , men det brukar ju handla om att förbättra prestandan med nya chips och dylikt .
Här finns det ju bara 1 generation iPad pro i 9,7 tums utförande. Känns ju inte helt 100 på något sätt.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vad menar du med det?

Att en produkt försvinner, och ersätts av en annan, händer ju överallt hela tiden.

Produkten blir inte sämre för det, enligt mig Apples bästa produkt hittills. Du har två alternativ, behåll eller köp den nya.

Ursprungligen av Mac Jonson:

produkter ersätts kontinuerligt helt ok , men det brukar ju handla om att förbättra prestandan med nya chips och dylikt .
Här finns det ju bara 1 generation iPad pro i 9,7 tums utförande. Känns ju inte helt 100 på något sätt.

Och i det här fallet fick generation 2 även en lite större skärm. Inget konstigt med det.

Lämna tillbaka den gamla om du hellre vill ha den nya. Beror väl lite på var du har köpt den, men kan gå med lite tur.

Kommer behålla den. Jag tror oxå att det är den bästa produkten infalla fall i iPad segmentet. Och jag är glad att jag fick tag i en
Blir det större än 9,7 kör jag hellre bärbar dator.
Har en MacBook pro 15" oxå.

Blev bara lite paff, trodde de skulle utveckla 9,7 varianten mer och inte byta storlek.

Ursprungligen av keptang:

Produkten blir inte sämre för det, enligt mig Apples bästa produkt hittills. Du har två alternativ, behåll eller köp den nya.

Den nya 10.5 ska vara samma storlek iom ramen som är smalare, alltså större skärmyta. Blev väl för knepigt att ha kvar den gamla 9.7 samtidigt, isåfall skulle de behöva uppdatera den med och ha smalare ram på den också. Antar de ville att minsta Pron skulle ha större skärmyta än den vanliga iPad.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-06-07 19:58

Nya iPad Pro 10,5 är fysiskt både högre och bredare än 9,7-modellen.
Runt 1cm på ena ledden och 0,5cm på den andra.

Aningen tyngre också.

Så kom 40-årsdagen och jag fick öppna min ipad pro. Det lilla jag hunnit med har varit positivt. Super nöjd att man kan lyssna på musik vilket ljud!!!!
Köpt astro pad som jag ska utforska lite mer under semestern. Tack alla forum vänner ??

1
Bevaka tråden