Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alla mina inkommande mail hamnar i skräplådan

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag har fått ett idiotiskt fel som jag inte kan förstå eller komma till rätt med. Jag har en MacBook Pro, en iPhone 6S, en iPad samt några appleprylar till. Alla med det senaste operativsystemet. Jag använder iCloud för synkning och det har ända tills ett par dagar sedan fungerat utmärkt. Enda problemet har varit att jag börjat få mycket spam på min MacBook Pro. När jag tittade på dem såg jag att de flesta var adresserade till en mailadress jag inte längre använder, så jag ville försöka radera den adressen.

Det skulle jag inte ha gjort för nu får jag inga mail alls i min inkorg. Eller rättare, jag kan se att jag t.ex. fått 5 mail, men så fort jag försöker öppna inkorgen försvinner de på mina IOS enheter. Däremot finns de kvar på min Mac Book Pro, och där kan jag läsa dem som vanligt.

Efter en hel del letande har det visat sig att alla inkommande mail på mina IOS enheter hamnar i brevlådan märkt Skräp. Det trista är att jag inte kan komma ihåg vilka steg jag tog när jag skulle minska min mängd Spam. Finns det någon vänlig själ som förklara för mig vad som händer? Och hur jag skall komma. tillrätta med det?

Tack på förhand

Crister

Vad är det för mail? iCloud? Kolla inställningarna på mailservern.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Vad är det för mail? iCloud? Kolla inställningarna på mailservern.

Ja, jag har iCloud. Hur kollar jag inställningarna i mailservern?

Förlåt att jag låter så oerhört okunnig, men jag känner mig verkligen dum just nu. Man har på nåt sätt vant sig vid att när man har Appleprylar så funkar allt utan att man behöver vara "under huven" och rota. För många år sedan hade jag en liten internetleverantör men konstiga adresser och då fick man slå i manualen stup i kvarten, men på senare tid har jag bara pluggat in de nya prylarna och litat på att allt löser sig av sig själv.

1
Bevaka tråden