Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Music börjar ta betalt för provperiod

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Provperioden för Apple Music på tre månader är inte längre helt gratis. I vissa länder har Apple börjat ta en mindre summa i betalning.

Läs hela artikeln här

Är la rimligt att artisterna ska få betalt. Men när det bara handlar om upp till 9kr under en period på 3 månader artisten kan få av dig, om du bara lyssnar på just den artisten låter det lite löjligt. Bättre om de sänker provperioden till en månad och skiter i att ta betalt. Då hinner man avgöra om det är något man vill betala för och artisterna får mer pengar (för de får la mer än 0,2 cent/låtspelning i normala fall?)

Eller tänker jag helt galet här? Jag är ingen artist

  • Avstängd
  • 2017-05-23 10:04
Ursprungligen av Jonatatatan:

Är la rimligt att artisterna ska få betalt. Men när det bara handlar om upp till 9kr under en period på 3 månader artisten kan få av dig, om du bara lyssnar på just den artisten låter det lite löjligt. Bättre om de sänker provperioden till en månad och skiter i att ta betalt. Då hinner man avgöra om det är något man vill betala för och artisterna får mer pengar (för de får la mer än 0,2 cent/låtspelning i normala fall?)

Eller tänker jag helt galet här? Jag är ingen artist

Artisterna får betalt under provperioden. Apple står för den kostnaden.
http://diymusician.cdbaby.com/music-distribut...

Ursprungligen av Rlafh:

Artisterna får betalt under provperioden. Apple står för den kostnaden.
http://diymusician.cdbaby.com/music-distribut...

Ja det förstod jag också men enligt artikeln här på 99mac. Så är det ju 0,2cent/låtspelning, tyckte det verkade vara väldigt lite 2 dollar om en artist får 1000 spelningar. Vet någon vad de får för 1000 spelningar efter de tre testmånaderna, eller skiljer det mellan olika artister kanske? Men det borde väl vara högre än 0,2cent. O,2 cent kanske är branschstandarden.

Senast redigerat 2017-05-23 10:36
  • Avstängd
  • 2017-05-23 13:34
Ursprungligen av Jonatatatan:

Ja det förstod jag också men enligt artikeln här på 99mac. Så är det ju 0,2cent/låtspelning, tyckte det verkade vara väldigt lite 2 dollar om en artist får 1000 spelningar. Vet någon vad de får för 1000 spelningar efter de tre testmånaderna, eller skiljer det mellan olika artister kanske? Men det borde väl vara högre än 0,2cent. O,2 cent kanske är branschstandarden.

Det var inte det du skrev utan du skrev att artisterna får dela på 9:- därav mitt klargörande. ?
Vad exakt dom får har jag ingen aning om men fått för mig att Apple betalar marginellt bättre än konkurenterna.

1
Bevaka tråden