Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

System tar upp mycket lagring på 2016 Pro

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Systemet på min late 2016 Macbook Pro tar upp 44.8gb. Förstår inte varför. Detta är då exklusive program. Har inga backups eller liknande. Har för mig att systemet brukar ta up betydligt mindre. Typ 8 gb. Någon som har samma modell som kan kolla hur det ser ut?

Ursprungligen av paulreedsmith:

Systemet på min late 2016 Macbook Pro tar upp 44.8gb. Förstår inte varför. Detta är då exklusive program. Har inga backups eller liknande. Har för mig att systemet brukar ta up betydligt mindre. Typ 8 gb. Någon som har samma modell som kan kolla hur det ser ut?

Hmmm stängde locket på datorn nu vid 18.00 och kommer tillbaka nu. Systemet har gått från 44.78gb till 46.91 gb. Måste vara att den skriver över data från RAM till SSD på nått sätt och aldrig rensar det.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-05-21 23:08
Ursprungligen av paulreedsmith:

Hmmm stängde locket på datorn nu vid 18.00 och kommer tillbaka nu. Systemet har gått från 44.78gb till 46.91 gb. Måste vara att den skriver över data från RAM till SSD på nått sätt och aldrig rensar det.

Hur mycket RAM har du? Kolla upp vad för filer som tar upp plats. Länkar till program för detta.

Ursprungligen av reboot81:

Hur mycket RAM har du? Kolla upp vad för filer som tar upp plats. Länkar till program för detta.

Omnidisksweeper verkar säga att Chrome tar 18.2 gb i cache !!?!?!?!?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-05-22 13:03

Har du senaste Chrome?

Ursprungligen av reboot81:

Har du senaste Chrome?

Jo. Läste den tråden med, men hade senaste. Men raderade hela skiten med Omnidisk och ska installera om Chrome. System ligger nu på 26gb. På min gamla 2013 pro retina med samma version av Sierra ligger system på 12gb så fortfarande lite högt kanske. På min iMac ligger system på lite över 20gb med men antar att det har med RAM att göra då 2 av maskinerna har 16gb RAM och den gamla MBPr har bara 4gb

1
Bevaka tråden