Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur uppdaterar jag till nyare OS X?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2017-05-20 18:47

Har ett stort problem med min MAc Pro 4,1 Med lion 7.5 .
Problemet är att jag plötsligt inte kan komma ut på banken de på står att Safari 6.1.6 är för gammalt Inte änns google chrome
fungerar med datorn Enligt Apple så finns det inget annat än att köpa nytt ? men vem har råd med det.
Nu undrar jag om det finns någon som vet om det finns små program som fixar sådana fel eller kan hjälpa mej att uppdatera datorn med nyare operativsystem vilket är det lämligatse för Min mac pro 4.1 med typnummer CK00302RID OS x 9 eller ännu nyare genom att sälja en operativ system till mej .
Snälla Hjälp mej !!!!!!

Senast redigerat 2017-05-21 13:32
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-05-20 19:02

Vad jag kan se på nätet är att din Mac Pro 4,1 (från 2009) kan köra OS X 10.11 (El Capitan), den uppgraderingen kan man normalt ladda ner gratis från Apple Mac Store.

https://support.apple.com/sv-se/HT206886

Ursprungligen av Janne56:

...att sälja en operativ system till mej...

MacOS är gratis. Bara att ladda ner från Mac App Store. Se länk i föregående inlägg.

Ursprungligen av Janne56:

...min Mac Pro 4,1 med Lion 7.5...

"Lion 7.5"?

Om du tycker att namnen är för långa, och vill korta ner det så mycket som möjligt, så kan du ju lika gärna ta bort sjuan också ("Lion 5"). För Lion är ju 10.7.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2017-05-21 12:09

Hej jag har försökt

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

MacOS är gratis. Bara att ladda ner från Mac App Store. Se länk i föregående inlägg.

"Lion 7.5"?

Om du tycker att namnen är för långa, och vill korta ner det så mycket som möjligt, så kan du ju lika gärna ta bort sjuan också ("Lion 5"). För Lion är ju 10.7.

På apple säger dom bara att de inte har dessa kvar bara endast det nyaste ??
Var skall man då gå för att få tag på detta operativ system om inte apple har det?

Ursprungligen av Janne56:

...Var skall man då gå för att få tag på detta operativ system om inte apple har det?

Det är bra om man faktiskt tittar på de tips och råd man får!

Klicka på länken som du fick av MattiL.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2017-05-21 12:18
Ursprungligen av mattiL:

Vad jag kan se på nätet är att din Mac Pro 4,1 (från 2009) kan köra OS X 10.11 (El Capitan), den uppgraderingen kan man normalt ladda ner gratis från Apple Mac Store.

https://support.apple.com/sv-se/HT206886

Jag har varit på din länk men då på står att det inte går på min dator vad göra då?

  • Medlem
  • 2017-05-21 12:21
Ursprungligen av Janne56:

Jag har varit på din länk men då på står att det inte går på min dator vad göra då?

Testa denna länk.

Ursprungligen av Janne56:

Jag har varit på din länk men då på står att det inte går på min dator vad göra då?

Vem påstår det? Var och när kommer det påståendet?

Du klickar på MattiL:s länk, scrollar ner en liten bit till "Så här hämtar du El Capitan", och klickar på "Hämta El Capitan från App Store". (Tillägg: Vilket är samma länk som du nu har fått av Alix ovan)

Om det fortfarande inte funkar, så får du återkomma med lite mer detaljer än "påstår att det inte går".

Senast redigerat 2017-05-21 13:01
  • Medlem
  • Växjö
  • 2017-05-21 15:59

Nu fungerar datorn igen Tack för all hjälp och tålamod

Ursprungligen av mattiL:

Vad jag kan se på nätet är att din Mac Pro 4,1 (från 2009) kan köra OS X 10.11 (El Capitan), den uppgraderingen kan man normalt ladda ner gratis från Apple Mac Store.

https://support.apple.com/sv-se/HT206886

Nu Fungerar datorn igen på banken tack än en gång för all hjälp och alla tips som jag förstod efter en stund
Tack än en gång

MVH Janne

1
Bevaka tråden