Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ser din hemskärm ut?

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hemskärmen på mobiltelefonen kan verkligen se ut hur som helst. Kan du gissa vilken skärm som tillhör vem på redaktionen? Och hur ser din egen skärm ut?

Läs hela artikeln här

1) Jakob
2) Andreas
3) Amanda

Förmodligen har jag helt fel.

Min hemskärm just nu.

  • Medlem
  • 2017-05-19 20:44
Ursprungligen av Redaktionen:

Hemskärmen på mobiltelefonen kan verkligen se ut hur som helst. Kan du gissa vilken skärm som tillhör vem på redaktionen? Och hur ser din egen skärm ut?

Läs hela artikeln här

1 Andreas
2 Jakob
3 Amanda

Hmm... vem är det som inte läser sin mail?

Jag tror:
1. Jakob
2. Andreas
3. Amanda

  • Medlem
  • 2017-05-19 20:56
Ursprungligen av keptang:

1) Jakob
2) Andreas
3) Amanda

Förmodligen har jag helt fel.

Min hemskärm just nu.

Kör du någon launcher ?
Gillar din F1 Widget

Ursprungligen av PaO:

Kör du någon launcher ?
Gillar din F1 Widget

Nova Prime, alltid.
F1 widget.

Ursprungligen av Redaktionen:

Hemskärmen på mobiltelefonen kan verkligen se ut hur som helst. Kan du gissa vilken skärm som tillhör vem på redaktionen? Och hur ser din egen skärm ut?

Läs hela artikeln här

1. Jacob, för lurarna syns på BT-ikonen och jag tror att han är den enda som erkänt att han använder lurar som gör detta.??‍♂️

2. Andreas, för att allt är så prydligt och sorterat ?

3. Amanda, vem annars kan ha flera tusen notiser. ?

Senast redigerat 2017-05-19 21:50
  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-05-19 21:44

Jag tror följande:

1. Jakob. Får för mig att Jakob gillar färgsprakande skärm och fler "sidor" hellre än att trycka sig in i mappar. Kan också vara så att Jakob är bra på att använda kameran från låst skärm och därför inte behöver den på första sidan. Samt Airpods-ikonen.

2. Andreas. Propert, sorterat, mörkt. Enda skärmen som har Feedly, och jag kan tänka mig att Andreas - likt undertecknad - är en RSS-junkie som tvingades överge den gamla kära Google Reader, när de lade ner, till Feedly (enda vettiga alternativet). Det som är anmärkningsvärt är att Andreas (om det nu är hans skärm) fullständigt skiter i tid och datum då Kalender ligger gömd i en mapp. What?! Men alla är olika.

3. Amanda. Mappen "Fotografi" känns given. Vettigt med "Stör ej"-läge under sjukledigheten. Dedikerade mappar för Apple-apparna och Hälsa. Känner faktiskt igen mig själv mycket i logiken på den sorteringen. En sak är anmärkningsvärd: Jag kan bli lite småstressad när jag har 100-150 olästa mail. Men så här många? Snabbt räknat skulle det ta över 27 timmar att skumma igenom varje mail 10 sekunder. Bäst att rensa bort allt

Ha en go fredag!

  • Medlem
  • 2017-05-19 21:55
Ursprungligen av keptang:

Nova Prime, alltid.
F1 widget.

Var tvungen att prova ?

Amanda, Jakob och Andreas.

Min hemskärm, och de andra 4:a är lika proppade...

Min ser ut såhär:

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2017-05-19 22:16

1) Jakob använder Overcast och Apple TV-fjärren mycket
2) Andreas är ordningsam (enkel bakgrund och mappar) och eftersom han nyligen bytt från Android så använder han Chrome som webbläsare (bokmärken och dylikt ligger i Google-konto)
3) Amanda har också organiserat i tydliga mappar, men har en häftigare bakgrundsbild och närmare 10k-notiser, vilket jag (och troligen Andreas), aldrig skulle stå ut med.

Nu när jag vädrat mina fördomar om redaktionen bjuder jag på mina egna egenheter.
Jag själv är väldigt trogen Apple och flyttar aldrig om de förinstallerade apparna och byter inte heller bakgrundsbild (den som levereras som förinstallerad, alternativt den som visas på alla reklambilder för den telefonen, i mitt fall iPhone 6s).
Därför hamnar de appar som jag själv har installerat och använder dagligen på raden längst ner på sida 2, och raden högst upp på sida 3.

  • Medlem
  • 2017-05-19 22:19

1. Jacob 2. Andreas. 3. Amanda.

Jag väljer den enklaste av mina hemskärmar (Pixellauncher + Pixelikoner + Lineage OS Android 7.1.2):

Min är faktiskt ganska tråkig. Jag har inte så många appar. I huvudsak för att jag blir stressad av allt som har att göra med tusentals olika pushnotiser från nyhetsappar, flödesappar och allt vad som nu finns där ute. Gör det mesta manuellt i Safari istället.

1 Jacob
2 Andreas
3 Amanda

Vild gissning.

Min hemskärm. Väldigt minimalistiskt utan massa lullull-trams.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-05-20 10:28

Som flera andra använder jag den senaste "Stock"-bakgrundsbilden. De mest använda apparna på första sidan och övriga på sida 2.

Amanda, Andreas och Jakob

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-05-20 10:45
Ursprungligen av darkshippo:

Amanda, Andreas och Jakob

Ambitiöst att kalla mappen "Finans" - Känns väldigt seriöst Ser att du också har Avanza-appen, kan vara min absoluta favorit-app

Amanda, Andreas, Jakob

Simpelt..

Jag hoppas verkligen att Apple gör något åt layoutmöjligheterna i ios snart... Jag är lite Apple fanboy men... Vore fint med en Launchpad/App Drawer i ios.

Ursprungligen av frassedylan:

Jag hoppas verkligen att Apple gör något åt layoutmöjligheterna i ios snart... Jag är lite Apple fanboy men... Vore fint med en Launchpad/App Drawer i ios.

Hoppet.. men när var de sista gången de gav möjligheten att ändra ui på iOS fronten? Ända möjligheten enligt mig är som i Mac OS att erbjuda en mörk samt en ljus version av ui. Inget annat custom kommer att finnas..

Ursprungligen av frassedylan:

Jag hoppas verkligen att Apple gör något åt layoutmöjligheterna i ios snart... Jag är lite Apple fanboy men... Vore fint med en Launchpad/App Drawer i ios.

Jag kan tänka på att det finns en hel del annat som Apple borde prioritera framför att hitta på en ny Launchpad och/eller en app drawer.

1. Jakob
2. Andreas
3. Amanda

Ärligt talat svårt att avgöra 2 och 3. Tänkte att amanda skulle gilla att läsa på mobilen eller liknande, men sen såg jag aktivitetsappen för apple watch på endast bild 3 och då blev det glasklart. Bild 1 fastnade ju såklart overcast appen.

Jag har dock inte hajat det här med att ha kameran i docken? Man når den ju alltid från låst läge. Eller i den nedre kontrollpanelen som man kan dra fram.

1) Jakob
2) Andreas
3) Amanda

Så här ser min hemskärm ut

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-05-20 20:43

Jag har (som många andra i tråden?) gått över till Android efter att ha haft alla iPhones fram till iPhone 6, ända sedan första iPhone 2G som jag köpte i USA 2007. Provat att byta tidigare men då har Android legat för långt efter iOS i mina ögon men sedan Android 6 så har Android sprungit ifrån iOS ur min synvinkel.

Så här ser min hemskärm ut (de andra sidorna är upplagda på samma sätt):

Min. Bakgrundsbilden är tagen(m iPhone) på en konsert m Miriam Bryant, har en annan på vilo/startskärmen.

Symetri är ledordet för hur min hemskärm är organiserad

1. Jakob 2. Andreas 3. Amanda

Min iPhone SE

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2017-05-21 10:12

1. Jakob
2. Andreas
3. Amanda

Med en 7+ har jag fått lära om och lägga de viktigaste apparna längst ner istället för längst upp.

Btw, ni borde höja tillåten filstorlek här så att en skärmdump från en plus-modell går in utan att behöva förminska den! ??

Senast redigerat 2017-05-21 18:39

Andras - Jakob - Amanada

Sedan jag skaffade min första iPhone (3GS) så har jag försökt att köra samma app-layout hela tiden så gott jag kan. Tycker verkligen inte om oordning bland apparna, och helst inte flera sidor med appar. Då kör jag hellre flera mappar för de olika typer av apparna som ni kan se på bilden nedan! Nu kör jag på en iPhone 7+.

LAYOUT!

Ekonomiappar där ekonomiappar ska vara, underhållning för olika typer av streamappar, socialt med sociala appar och så vidare.
Bakgrunden för mig är också viktig, vill inte ha skarpa mönster alls. Ser hellre till att ha en mer mjuk bild som ni kan se.

Bevaka tråden