Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Krönika: Ett försvarstal för Ipad Mini

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ipad Mini är den perfekta storleken för en surfplatta. Liten, lätt och extremt portabel. Om Apple lägger ner produkten skulle det resultera i ett hål i utbudet, och i mitt hjärta.

Läs hela artikeln här

Ett försvarstal bör dock även riktas till utvecklarna som inte är så benägna att anpassa apparna till iPad min. Problemet med enheten ligger inte främst hos Apple som jag ser det...

Ursprungligen av Johan Thuresson:

Ett försvarstal bör dock även riktas till utvecklarna som inte är så benägna att anpassa apparna till iPad min. Problemet med enheten ligger inte främst hos Apple som jag ser det...

Jag ser inte det som ett stort problem, då upplösningen på Ipad Mini är identisk med större Ipad-modeller. Har personligen inte stött på en app som fungerar bra på Ipad 9,7 tum men inte på Ipad Mini.

Jag har haft två Ipad Mini och jag är inte lika såld på storleken. Den är för stor för att alltid ha med sig, för liten när man sitter hemma, för klumpig om man ligger i soffan. Prismässigt är det inte heller någon skillnad jämfört med övriga ipads.

Jag är för en skrotning, och jag tycker att apple ska skrota fler produkter. Dvs max 2 mobiler, en klocka (men flera olika material som idag), max 2 iPads, max 2 laptops, max 3 stationära datorer.

  • Medlem
  • 2017-05-19 18:09
Ursprungligen av skrotnisse92:

Jag har haft två Ipad Mini och jag är inte lika såld på storleken. Den är för stor för att alltid ha med sig, för liten när man sitter hemma, för klumpig om man ligger i soffan. Prismässigt är det inte heller någon skillnad jämfört med övriga ipads.

Jag är för en skrotning, och jag tycker att apple ska skrota fler produkter. Dvs max 2 mobiler, en klocka (men flera olika material som idag), max 2 iPads, max 2 laptops, max 3 stationära datorer.

Nu när bezelfria mobiler gör intåg och man kan ha 6.2 tum i fickan så är surfplattor under 10 tum inte lika intressanta längre och sedan när vikbara enheter dyker upp så kommer rena surfplattor att minska ytterligare. Samsung sålde fler surfplattor än Apple Q12017 (Västeuropa). Apple behöver se över iPad anser jag

Ursprungligen av jakobnilsson:

Jag ser inte det som ett stort problem, då upplösningen på Ipad Mini är identisk med större Ipad-modeller. Har personligen inte stött på en app som fungerar bra på Ipad 9,7 tum men inte på Ipad Mini.

Det är visst ett problem. Allt blir mindre vilket innebär att det är mer ansträngande för ögonen att använda enheten. Jag upplever detta som det största skälet till varför jag främst använder fullstora iPad (jag äger båda enheterna).

Ett givet förslag är naturligtvis att anpassa apparna till den mindre enheten...

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-05-19 20:13

Tycker den är helt menlös sålänge den inte har telefoni.
Jag kan inte vara ensam användare som skulle vilja ha en 10" ipad med telefonmöjlighet?

Ursprungligen av Json_81:

Tycker den är helt menlös sålänge den inte har telefoni.
Jag kan inte vara ensam användare som skulle vilja ha en 10" ipad med telefonmöjlighet?

Det var en anledning som vägde tungt när jag köpte en surfplatta sist (ett par år sen). Det blev tyvärr en Samsung som jag ångrar nu. Men skulle jag välja en surfplatta i minins storlek idag hade det ändå blivit en Android. Mest troligt nåt från Sony. Just på grund av telefonin, jag använder ju ändå blåtandslurar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-05-19 22:22

Jag är lite bias i denna diskussion då jag aldrig ägt en iPad Mini. Anledningen till det är att jag tycker den hamnar mitt emellan. Den är för liten för riktig produktion och för stor för att enkelt "smita med". Som ren hemma i soffanpryl verkar den dock vettig. Men då man har, iPhone 7, iPAd Air 2 och MBA finns det gränser...

Dock hoppas jag verkligen att det kommer telefonmöjlighet i en tunn, lätt och snabb 9,7(eller något liknande som inte ger större yttermått) iPad. Med AirPods skulle det bli ett perfekt arbetsredskap.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-05-19 23:36

VoIP fixar ju det lätt, de flesta operatörer har ju det. Dock bör det vara en operatör som släpper uppgifterna (inte Telia!). T ex Cellip.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-05-20 21:42
Ursprungligen av Redaktionen:

Ipad Mini är den perfekta storleken för en surfplatta. Liten, lätt och extremt portabel. Om Apple lägger ner produkten skulle det resultera i ett hål i utbudet, och i mitt hjärta.

Läs hela artikeln här

Jag är helt med dig. iPad Mini är perfekt för barnen och som kontrollpanel på väggen hemma. Vill verkligen ha en uppgraderad Mini.

Jag använder min Mini-r med Logitech tangentbord. Kan man ha en mindre bärbar dator med riktigt tangentbord för ca 500 gram?

1
Bevaka tråden