Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koppla Time Capsule direkt till datorn

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-05-08 19:05

Alltså finns det INGET sätt att koppla Apple Airport Time Capsule direkt till datorn!? Fruktansvärt irriterande att dom inte kommit med en lösning då man råkar radera en fil på Time Capsule. Jag förstår om det är en NAS av annat fabrikat men nu är det ju Apple båda två, då borde det finnas en enkel lösning på detta.... Men verkar inte så utan verkar som att enda alternativet är att skruva isär TC och manuellt koppla hårddisken direkt till datorn?

Senast redigerat 2017-05-08 19:31

Ethernetporten?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-05-08 22:16

Nej, tyvärr. Den lägger sig som en nätverkshårddisk oavsett...

Ursprungligen av Gojja:

...lägger sig som en nätverkshårddisk...

Och varför är det fel? Vad är det du vill uppnå?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-05-08 22:49

Det jag vill åt är att kunna köra data recovery på hårddisken och verkar idag inte finnas något program som kan göra det på en NAS/nätverksdelad disk...

Ledsen, men om man raderar en viktig fil som ligger på en TC och att man samtidigt inte har backup på den datan, då tycker jag att man får skylla sig själv. Eller, jag kanske missförstår dig helt och hållet?

Men som svar på din fråga. Du får helt enkelt plocka ut hårddisken och hålla tummarna att filen går att rädda.

1
Bevaka tråden