Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avsnitt #178: Fienden

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den här veckan hos 99mac: Samsung Galaxy S8, Spotifys nya hårdvara och Office-assistenten.

Läs hela artikeln här

Tackar för poddavsnittet!

Hoppas ni haft en bra valborg!

Ursprungligen av SweSG:

Tackar för poddavsnittet!

Hoppas ni haft en bra valborg!

Tack du också!

  • Medlem
  • 2017-05-01 08:08

Tack för ännu ett lysande avsnitt ?
Själv är jag ChromeCast beroende och en sak jag gillar med Audio är synkronisering så man kan spela samtidigt på sina befintliga anläggningar
Men är ingen högtalare expert heller tyvärr ?

Ursprungligen av PaO:

Tack för ännu ett lysande avsnitt ?
Själv är jag ChromeCast beroende och en sak jag gillar med Audio är synkronisering så man kan spela samtidigt på sina befintliga anläggningar
Men är ingen högtalare expert heller tyvärr ?

Tack själv för att du lyssnar!
Jag har också en Chromecast, och använder den för Spotify just. Gillar den mycket, men använder ju mestadels Apple Music så skulle vilja ha en Airplay-kompatibel högtalare... söker igenom nätet!

EDIT: Beställde precis en högtalare. Återkommer med test!

Fingeravtrycks läsaren fram eller bak har både för och nackdelar. Har haft båda varianter. Det jag vill ha är en telefon med den placerad som på Huawei honor 8 och och på framsidan som ex iphone 6 eller mate 9 pro har samtidigt. Borde ju inte vara så svårt att klämma in två avläsare speciellt inte på telefoner för över 7000kr.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-05-01 17:42

Telefonen i bilen med Brodit. Läsare på baksidan = inget nytt köp för mej!

Ursprungligen av kenjon:

Telefonen i bilen med Brodit. Läsare på baksidan = inget nytt köp för mej!

Fast den kan väl hålla sig upplåst så länge den är kopplad med bilens blåtand?

  • Medlem
  • 2017-05-02 05:21
Ursprungligen av Jonatatatan:

Fast den kan väl hålla sig upplåst så länge den är kopplad med bilens blåtand?

Har IOS funktioner som Android Smart lock?
Om det inte finns förstår jag att fingeravtryckläsare används oerhört mycket mer

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-05-02 07:09
Ursprungligen av Jonatatatan:

Fast den kan väl hålla sig upplåst så länge den är kopplad med bilens blåtand?

Den funktionen har inte jag hittat (lyssnar inte på den i bilen). Men en hel del appar kan slå av "autolåsningen" som jag annars har på 2 min. Men det är mest specialappar som har den funktionen.
Finns det något liknande Androids SmartLock menar du?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-05-02 09:58
Ursprungligen av Jonatatatan:

Fingeravtrycks läsaren fram eller bak har både för och nackdelar. Har haft båda varianter. Det jag vill ha är en telefon med den placerad som på Huawei honor 8 och och på framsidan som ex iphone 6 eller mate 9 pro har samtidigt. Borde ju inte vara så svårt att klämma in två avläsare speciellt inte på telefoner för över 7000kr.

Problemet är att moderna flaggskeppstelefoner ska utrustas med de bästa skärmarna, de snabbaste kretsuppsättningarna, en myriad av antenner för Wifi- och 3G/4G-standarder, sensorer, fingeravtrycksläsare, med mera. Samtidigt ska de ha så stora batterier som möjligt och vara väldigt tunna. Det finns inte särskilt mycket utrymme att spela med, och det är just detta som gör teorin om placeringen av fingeravtrycksläsaren på S9 så trolig. Om beslutet om att placera den på telefonens baksida kom sent i processen finns det inte mycket utrymme att spela med när designen är långt gången. Så att placera två fingeravtrycksläsare i en modern smartphone är inte riktigt så enkelt som det låter.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-05-02 09:59
Ursprungligen av SweSG:

Tackar för poddavsnittet!

Hoppas ni haft en bra valborg!

Tackar och bockar, hoppas att din valborg var riktigt trevlig!

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-05-02 10:44
Ursprungligen av PaO:

Tack för ännu ett lysande avsnitt ?
Själv är jag ChromeCast beroende och en sak jag gillar med Audio är synkronisering så man kan spela samtidigt på sina befintliga anläggningar
Men är ingen högtalare expert heller tyvärr ?

Tack för ännu en lysande trevlig kommentar! Var också beroende av Chromecast länge, men det senaste året har det faktiskt varit en kompakt Windows 10-pc som agerat mediacenter i hemmet.

Ursprungligen av PaO:

Har IOS funktioner som Android Smart lock?
Om det inte finns förstår jag att fingeravtryckläsare används oerhört mycket mer

Ursprungligen av kenjon:

Den funktionen har inte jag hittat (lyssnar inte på den i bilen). Men en hel del appar kan slå av "autolåsningen" som jag annars har på 2 min. Men det är mest specialappar som har den funktionen.
Finns det något liknande Androids SmartLock menar du?

Tänkte inte så långt ni kan mycket väl ha rätt min nuvarande bil har ej blåtand så var länge sedan jag pillade med sånt

  • Avstängd
  • 2017-05-02 20:10
Ursprungligen av Jonatatatan:

Fast den kan väl hålla sig upplåst så länge den är kopplad med bilens blåtand?

Har man laddasladd i och spelar musik så låser sig inte telefonen utan skärmen dimmas lite efter en stund.

1
Bevaka tråden