Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SVT skeptisk till hemdatorer

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

1984 var det inte alla som var med på tekniktåget, till exempel inte programledaren för TV-programmet Dokument Utifrån.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Redaktionen:

1984 var det inte alla som var med på tekniktåget, till exempel inte programledaren för TV-programmet Dokument Utifrån.

Läs hela artikeln här

Fast det går inte att bedöma uttalandet utifrån dagens kunskap och marknad.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-04-28 18:02

Även jag är skeptisk till hemdatorer. Finns många som egentligen borde ha en iPad med tangentbord.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2017-04-28 18:53

Söta uttalanden i programmet, tiderna förändras verkligen!

_host_ http://www.99mac.se/forum/p/2307531 _host_

Men visst är det kul att att han erkänner piratkopiering för hela svenska folket!

Citat:

..vi kommer allihopa sitta hemma och beställa biobiljetter och sådana saker – jag tvivlar på det.

Där hade han ju rätt iallafall. Minns inte sist jag var på bio, måste varit ungefär samtida.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-04-29 11:08

Annars är reportaget av schweiziske filmaren Otto C Honegger som helhet riktigt bra, ett riktigt tidsdokument om olika skeenden i datorvärlden anno 1983. Se hela om ni har en timme över.

För den som är specifikt Apple-intresserad rekommenderas från 10:55 med bland annat Steve Wozniak.

Och underbar bakgrundsmusik och animeringar mellan inslagen

Ingen annan som lagt märke till att Hannes Keller har en Apple Watch? Tidig prototyp eller tidsresor?

1
Bevaka tråden