Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Magine lägger ner TV-tjänst i Sverige

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Bolaget Magine lägger ner sin svenska TV-tjänst, efter att inte fått igenom avtal med Visat och TV4.

Läs hela artikeln här

Lite synd, har funkat het ok med gratis-abb. via TV 4 för mig.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-04-28 09:09

Jättetråkigt. Har varit med från starten och älskade verkligen tjänsten.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-04-28 09:11

Svagt att inte lyckas sluta avtal med MTG och TV4. Jag är dock inte förvånad, har alltid känt att Magine inte helt varit på rätt spår.

  • Avstängd
  • 2017-04-28 09:25

Tråkigt men tjänsten var bristfällig och speciellt när det gällde kvaliten på bilden.

Ursprungligen av Rlafh:

Tråkigt men tjänsten var bristfällig och speciellt när det gällde kvaliten på bilden.

Jag håller absolut inte med dig. bristfällig på vilket sätt? alla har ju olika vanor och använder tjänsten olika men jag har provat/provar olika tjänster och Magine var/är en av de bästa. jag har varit med från start och kommer sakna tjäsnten oerhört mycket. speciellt nordiska kanalerna på HD kvalitet och shorts tv var bästa

  • Avstängd
  • 2017-04-29 08:26
Ursprungligen av angelsevov:

Jag håller absolut inte med dig. bristfällig på vilket sätt? alla har ju olika vanor och använder tjänsten olika men jag har provat/provar olika tjänster och Magine var/är en av de bästa. jag har varit med från start och kommer sakna tjäsnten oerhört mycket. speciellt nordiska kanalerna på HD kvalitet och shorts tv var bästa

Appen till ATV4 var buggig,kraschade titt som tätt eller frös och som jag nyss nämnde dålig kvalitet på bilden.
Det är min erfarenhet av hela Magine debaclet.

  • Medlem
  • 2017-04-29 08:55

Nöjd kund.

Ja tror att många av er som inte är nöjda, är för att ni inte hade den bästa hastigheten för tjänsten. Jag har alltid varit supernöjd med dem. Speciellt för barn kanalerna dem erbjuder så att mina barn kan underhålla sig. Och tack för några giriga bolag som tar sjukt höga priser för skit kanaler ska en bra tjänst läggas ner.

  • Avstängd
  • 2017-04-29 09:18
Ursprungligen av Eme84:

Ja tror att många av er som inte är nöjda, är för att ni inte hade den bästa hastigheten för tjänsten. Jag har alltid varit supernöjd med dem. Speciellt för barn kanalerna dem erbjuder så att mina barn kan underhålla sig. Och tack för några giriga bolag som tar sjukt höga priser för skit kanaler ska en bra tjänst läggas ner.

Ska man behöva högre än 250/100 för att det skulle fungera bra?

  • Medlem
  • 2017-04-29 09:22
Ursprungligen av Rlafh:

Ska man behöva högre än 250/100 för att det skulle fungera bra?

Vilken bredband bolag har du????

  • Avstängd
  • 2017-04-29 10:14
Ursprungligen av Eme84:

Vilken bredband bolag har du????

Vad spelar det för roll? Du hävdar att det är hastigheten som gör att upplevelsen icke är tillfredsställande.
Jag har 250/100 och kvalitén och den övergripande upplevelsen är alla fall inte bra.

  • Medlem
  • 2017-04-29 10:21
Ursprungligen av Rlafh:

Vad spelar det för roll? Du hävdar att det är hastigheten som gör att upplevelsen icke är tillfredsställande.
Jag har 250/100 och kvalitén och den övergripande upplevelsen är alla fall inte bra.

Det spelar stor roll. Speciellt när man använder IPTV. Först ska man se hur bra är bolaget som ger servicen. Hur mycket hastighet en verkligen får genom modemet och sen en bra hastighet. Jag själv använder iptv. Och jag har alldrig problem med buffering. Jag har alldrig haft någon problem med det. Du kan ha den högsta hastigheten. Men om du bor på fel våning eller fel område så kan det påverka kvalité i din hastighet.

  • Avstängd
  • 2017-04-29 10:28
Ursprungligen av Eme84:

Det spelar stor roll. Speciellt när man använder IPTV. Först ska man se hur bra är bolaget som ger servicen. Hur mycket hastighet en verkligen får genom modemet och sen en bra hastighet. Jag själv använder iptv. Och jag har alldrig problem med buffering. Jag har alldrig haft någon problem med det. Du kan ha den högsta hastigheten. Men om du bor på fel våning eller fel område så kan det påverka kvalité i din hastighet.

Jag har individuell fiber anslutning och ligger alltid över den utlovade hastigheten.
Så hastigheten är inte problemet utan det undermåliga tjänsten.
Hastigheten på mitt internet förklarar inte varför appen kraschar och fryser.

  • Avstängd
  • 2017-04-29 10:30

Netflix 4K streamas utan problem och Magine var långt ifrån 4K men med tydliga kvalitetsproblem i bilden.

Senast redigerat 2017-04-29 10:47
  • Medlem
  • 2017-04-29 10:41
Ursprungligen av Rlafh:

Jag har individuell fiber anslutning och ligger alltid över den utlovade hastigheten.
Så hastigheten är inte problemet utan det undermåliga tjänsten.
Hastigheten på mitt internet förklarar inte varför appen kraschar och fryser.

Har du testat på andra IPTV tjänster?

  • Avstängd
  • 2017-04-29 10:47
Ursprungligen av Eme84:

Har du testat på andra IPTV tjänster?

Ja och Magine var den klart sämsta.

  • Medlem
  • 2017-04-29 10:50
Ursprungligen av Rlafh:

Ja och Magine var den klart sämsta.

För mig den fungerade utmärkt, inga som helst problem.... Konstigt att du har haft problem med den. Jag har den installerat på min Nvidia Shield och den har fungerat alltid utmärkt utan några problem..

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2017-04-30 21:25

Hade problemer med magine TV, i stort sätt alla program vi tittade på, så fick vi aldrig med slutet av programmen, då det var nån bugg dom hade, och som dom inte klarade av att fixa.
Hade kanske vore enklare för dom om allt hade fungerat bättre.

1
Bevaka tråden