Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google Maps kan nu komma ihåg var du parkerade

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Google har uppdaterat sina karttjänster, och appen i IOS och Android kan nu komma ihåg var du parkerade.

Läs hela artikeln här

Det har jag kunnat läänge med Apple maps redan..
ett litet tag iaf

  • Avstängd
  • 2017-04-28 08:24
Ursprungligen av Tjosansa:

Det har jag kunnat läänge med Apple maps redan..
ett litet tag iaf

Har aldrig fått det att fungera. iOS identifierar inte min bilstereo som bilstereo utan hörlurar.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2017-04-28 10:19
Ursprungligen av Rlafh:

Har aldrig fått det att fungera. iOS identifierar inte min bilstereo som bilstereo utan hörlurar.

Jag brukar säga åt Siri "kom ihåg var jag parkerade", respektive "glöm var jag parkerade", men det gäller ju att komma ihåg det då... (och det gör jag inte alltid, så nån automatik skulle vara bra).

Jag skulle önska att det gick att stoppa in en liten BT-pryl i bilen och sen i iOS konfigurera att "när du hör den här prylen är jag i bilen" men....

  • Avstängd
  • 2017-04-29 08:20
Ursprungligen av json:

Jag brukar säga åt Siri "kom ihåg var jag parkerade", respektive "glöm var jag parkerade", men det gäller ju att komma ihåg det då... (och det gör jag inte alltid, så nån automatik skulle vara bra).

Jag skulle önska att det gick att stoppa in en liten BT-pryl i bilen och sen i iOS konfigurera att "när du hör den här prylen är jag i bilen" men....

Aha så kan man göra.
Något man inte behöver om man har en Caplay stereo.
Får prova ditt sätt nästa gång.

Ursprungligen av json:

Jag brukar säga åt Siri "kom ihåg var jag parkerade", respektive "glöm var jag parkerade", men det gäller ju att komma ihåg det då... (och det gör jag inte alltid, så nån automatik skulle vara bra).

Jag skulle önska att det gick att stoppa in en liten BT-pryl i bilen och sen i iOS konfigurera att "när du hör den här prylen är jag i bilen" men....

Men.... det fungerar ju redan som jag sa.. när du ska hitta din bil så öppnar du bara Apple maps och där kan du välja parkerad bil.
Telefonen vet om att du har parkerat tidigare, automagiskt.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2017-04-30 22:59
Ursprungligen av Tjosansa:

Men.... det fungerar ju redan som jag sa.. när du ska hitta din bil så öppnar du bara Apple maps och där kan du välja parkerad bil.
Telefonen vet om att du har parkerat tidigare, automagiskt.

Gäller det även om man inte har bluetooth i bilen?

Vad händer i så fall om man åker buss? Tycker den att man parkerat bilen där man kliver av bussen?

Eller sparar den parkering bara då man använt vägbeskrivningsfunktionen för att ta sig till platsen?

1
Bevaka tråden