Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vissa Huawei P10 har långsammare minne

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vissa exemplar har telefonen Huawei P10 har monterats med långsammare lagringsminne, vilket Huawei skyller på bristande tillgång på komponenter.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2017-04-21 14:59

En del flaggskepp går i kvav.

Ursprungligen av Alix:

En del flaggskepp går i kvav.

Det är inget flaggskepp den är ju sämre och billigare än ex deras Mate 9 pro på de flesta specifikationer jag sett. P serien brukar vara mer prisvärda dock.
P10 har ju ex endast 4GB ram och IPS 1920x1080 skärm Medan mate 9 pro har 6GB ram och en Oled skärm med 2560x1440.

Att hastighet kan variera mellan olika modeller tror jag inte är ovanligt Se bara på SSD marknaden samma modell kan prestera olika beroende på batch eller storlek. Har för mig även vissa iphone i de lägre lagrings alternativen är segare än de större?

  • Medlem
  • 2017-04-21 18:56
Ursprungligen av Jonatatatan:

Det är inget flaggskepp den är ju sämre och billigare än ex deras Mate 9 pro på de flesta specifikationer jag sett. P serien brukar vara mer prisvärda dock.
P10 har ju ex endast 4GB ram och IPS 1920x1080 skärm Medan mate 9 pro har 6GB ram och en Oled skärm med 2560x1440.

Att hastighet kan variera mellan olika modeller tror jag inte är ovanligt Se bara på SSD marknaden samma modell kan prestera olika beroende på batch eller storlek. Har för mig även vissa iphone i de lägre lagrings alternativen är segare än de större?

Det står i artikeln "Flaggskeppsmobilen P10 från Huawei". Det var enbart därför jag skrev som jag gjorde, annars har du säkert rätt.

Ahapp. Tur man har iPhone då.

Ursprungligen av Alix:

Det står i artikeln "Flaggskeppsmobilen P10 från Huawei". Det var enbart därför jag skrev som jag gjorde, annars har du säkert rätt.

Mm lite konstigt av dom att skriva så men samtidigt är sättet Huawei släpper och namnger sina mobiler rätt ologiskt.
De har P serien, de har Mate serien, de har honor serien och på det har de även "lite" modeller av ex p seriens modeller som är budgetmobiler. Inte lätt att veta vad som tillhör vilket segment.

Ursprungligen av Jonatatatan:

Mm lite konstigt av dom att skriva så men samtidigt är sättet Huawei släpper och namnger sina mobiler rätt ologiskt.
De har P serien, de har Mate serien, de har honor serien och på det har de även "lite" modeller av ex p seriens modeller som är budgetmobiler. Inte lätt att veta vad som tillhör vilket segment.

Blir väl konstigt blott om en fäster sig vid äldre principer av typ "Äras den som äras bör", men Huawei har ju redan visat sig vitsigare än så med Honor 8 och sina sponsringsobjekt på temat Hipp som Happ, förlåt hip hop.

  • Medlem
  • 2017-04-24 13:18
Ursprungligen av ArtAudio:

... Huawei har ju redan visat sig vitsigare än så med Honor 8 och sina sponsringsobjekt på temat Hipp som Happ, förlåt hip hop.

Efterföljaren blir alltså Hanar 9?

Ursprungligen av Alix:

Efterföljaren blir alltså Hanar 9?

Om jag skulle spekulera, så Q10 ANT+ SE och på det sponsring av SHMR (Swedish House Maria Reunion). Mer osannolikt är Honor AI.

1
Bevaka tråden