Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Häftig USB-C/TB docka från LaCie som kommer i sommar.

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Saxat från MacWord: http://macworld.idg.se/2.1038/1.680863/ny-thu...

Blir säkert svindyr men häftig för det, har det mesta av portar förutom nätverksanslutning.

#nyhetstips

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-04-20 23:57

Nice. På pappret alltså. Så sjukt trist att de låter artistiskt design gå före användarvänlig design. Att lådan är ful kan jag leva med, men kontakter och fack för minneskort längst ner?

Att den saknar ethernet är väl inget problem när man har två lediga TB/USB-portar?

Ursprungligen av reboot81:

Nice. På pappret alltså. Så sjukt trist att de låter artistiskt design gå före användarvänlig design. Att lådan är ful kan jag leva med, men kontakter och fack för minneskort längst ner?

Att den saknar ethernet är väl inget problem när man har två lediga TB/USB-portar?

Är väl inte svårare att komma åt dessa än på en MacBook väl? Är ju inte menad som bärbar typ.
Tycker inte den är ful, och så kan man kanske ställa den på sidan som deras andra big-serie.
Inget problem utan ethernet, ville bara nämna det

Mer info här: http://www.lacie.com/ca/en/professional/big/2...

Istället för compact flash-kortläsare skulle den ha haft en SSD-läsare - en springa att trycka in en SSD. Då hade det varit intressant för mig - det är SSD's jag går omkring med nuförtiden för att skyffla jobb, projekt, grejer, etc mellan jobbstationer (har SSD-dockor överallt).

Ursprungligen av Demiurgen:

Istället för compact flash-kortläsare skulle den ha haft en SSD-läsare - en springa att trycka in en SSD. Då hade det varit intressant för mig - det är SSD's jag går omkring med nuförtiden för att skyffla jobb, projekt, grejer, etc mellan jobbstationer (har SSD-dockor överallt).

Vore ju nice, men kanske lite nichat

Jo, det är sant...hela mitt liv är nichat. (har t.ex. aldrig "träffats" av reklam sedan jag var tonåring för lääänge sedan...jo, kanske någon gång...men skulle reklam ha samma ekonomiska genomslag som det har på mig så skulle hela reklamindustrin troligtvis kollapsa )

Ursprungligen av CekariYH:

Vore ju nice, men kanske lite nichat

  • Medlem
  • Neverland
  • 2017-04-21 11:00
Ursprungligen av Demiurgen:

[…] men skulle reklam ha samma ekonomiska genomslag som det har på mig så skulle hela reklamindustrin troligtvis kollapsa […]

Medhåll. Och då jobbar jag ändå inom nämnd industri.

Om produkten då. Jag hade gärna haft den - för hemmabruk främst. Men skulle hellre se vissa av portarna på framsidan, som nu är placerade på baksidan.

Jo, den är cool...snygg. Men även om den haft SSD-fack så hade det inte varit något för mig vid närmare eftertanke; två mekaniska monsterdiskar bullrande där man sitter? No way. Jag använder i.o.f.s. fortfarande mekaniska diskar (RAID-system), men sådant har man i garderoben, ljudisolerat rackskåp eller i alla fall lååååångt från där man sitter.

Ursprungligen av filuren:

Medhåll. Och då jobbar jag ändå inom nämnd industri.

Om produkten då. Jag hade gärna haft den - för hemmabruk främst. Men skulle hellre se vissa av portarna på framsidan, som nu är placerade på baksidan.

Ursprungligen av Demiurgen:

Jo, den är cool...snygg. Men även om den haft SSD-fack så hade det inte varit något för mig vid närmare eftertanke; två mekaniska monsterdiskar bullrande där man sitter? No way. Jag använder i.o.f.s. fortfarande mekaniska diskar (RAID-system), men sådant har man i garderoben, ljudisolerat rackskåp eller i alla fall lååååångt från där man sitter.

Moderna stora HDD väsnas inte så mycket, men klart hörs gör dom ju.
Undrar om man via nån vagga kan montera in 2 SSD istället?

Ursprungligen av CekariYH:

...Undrar om man via nån vagga kan montera in 2 SSD istället?

Självklart. Det finns t.ex den här typen av adapter/converter, som funkar i alla 3,5-tumsplatser.

http://www.icydock.com/goods.php?id=80

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Självklart. Det finns t.ex den här typen av adapter/converter, som funkar i alla 3,5-tumsplatser.

http://www.icydock.com/goods.php?id=80

Tackar och bugar

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-04-21 19:14
Ursprungligen av Demiurgen:

Istället för compact flash-kortläsare skulle den ha haft en SSD-läsare - en springa att trycka in en SSD. Då hade det varit intressant för mig - det är SSD's jag går omkring med nuförtiden för att skyffla jobb, projekt, grejer, etc mellan jobbstationer (har SSD-dockor överallt).

Snudd på OT men att springa runt med nakna diskar känns suboptimalt ur ESD-synpunkt.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2017-04-21 21:56
Ursprungligen av Demiurgen:

Jo, den är cool...snygg. Men även om den haft SSD-fack så hade det inte varit något för mig vid närmare eftertanke; två mekaniska monsterdiskar bullrande där man sitter? No way. Jag använder i.o.f.s. fortfarande mekaniska diskar (RAID-system), men sådant har man i garderoben, ljudisolerat rackskåp eller i alla fall lååååångt från där man sitter.

Cool och snygg.. ja kanske. Jag bryr mig mer om det praktiska.

Att snurrdiskar för oljud har jag faktiskt aldrig tänkt på. Helt allvarligt.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2017-04-21 22:00
Ursprungligen av reboot81:

Snudd på OT men att springa runt med nakna diskar känns suboptimalt ur ESD-synpunkt.

Jag förstår poängen från @Demiurgen . På jobbet används SSD som lagring från filmkameror. Att enkelt bara kunna ”trycka in” dessa diskar (gärna fler än en) i en slik hårdvara som diskuteras vore förnämligt.

1
Bevaka tråden