Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Favoritprylar som Apple saknar

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vilka prylar skulle ni önska att Apple tillhandahöll som inte finns idag?

Själv skulle jag gärna se att Apple revolutionerade marknaden för rakapparater, dessa fungerar ungefär lika bra (mediokert) som de gjorde för 20 år sedan men är fortfarande väldigt dyra.

En TV med inbyggd AppleTV...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-04-20 13:22

Dammsugare. Enligt mig den sämst designade maskinen i hemmet.

Ursprungligen av junioren:

Vilka prylar skulle ni önska att Apple tillhandahöll som inte finns idag?
Själv skulle jag gärna se att Apple revolutionerade marknaden för rakapparater, dessa fungerar ungefär lika bra (mediokert) som de gjorde för 20 år sedan men är fortfarande väldigt dyra.

Jag saknar i princip ingenting. Jag tycker det är positivt om Apple håller sig inom nuvarande utbud, men ser till att lägga mer energi på att vara "up to date" med vad man har redan idag. Uppdatera hårdvaran i Macbook, Macbook Pro, iMac och Mac Pro och ge oss minst Kaby Lake-processorer. Ge oss något riktigt bra med nya iPhone. Gärna en bättre skärm i iPad. Watch hoppas jag kan komma med mer batteritid, snart. Sedan vill jag naturligtvis se något mer frihet i så väl macOS, iOS, watchOS som watchOS. Men låt det stanna där. Inga nya produktområden. Där finns konkurrenter som redan klarar av att leverera riktigt bra prylar.

En dator, iPad och iPhone med matt men fantastisk bild, som Lenovo har.
En vikbar bärbar med touch kanske?

Intressant med matt bildskärm @Carlsson. Jag har testat en del Lenovo och har varit nöjd med skärmarna generellt men när jag testade en av deras laptop med touchskärm var jag inte lika imponerad.

Ursprungligen av reboot81:

Dammsugare. Enligt mig den sämst designade maskinen i hemmet.

En Siri som har utvecklats till att vara städhjälp, personlig assistans etc.
Som fixar precis ALLT som jag säger till henne
Nja, hon får väl ha en viss etik så hon inte går och blir mördare och terrorist eller ngt sånt.

När Apple har utvecklat den självkörande bilen, så skickar hon iväg sig själv när man ber henne att fixa diverse saker. Toppen.

  • Superhjälte
  • 2017-04-24 13:16
  • Vitvaror som diskmaskin, kyl och frys, diskmaskin, tvättmaskin och torktumlare.

  • Högtalare i stil med det som Sonos erbjuder (Vila i frid iPod Hi-Fi).

  • Diverse HomeKit-tillbehör som alarm, belysning, sensorer, termostat och övervakning.

Replikator

Dom små och smarta tillbehören för iOS och macOS.

Ursprungligen av junioren:

Intressant med matt bildskärm @Carlsson. Jag har testat en del Lenovo och har varit nöjd med skärmarna generellt men när jag testade en av deras laptop med touchskärm var jag inte lika imponerad.

Jag hade en kollega tidigare som hade en Yoga modell dyrare, och den skärmen var grym! Inga reflektioner, men ändå bra och behaglig bild.
Kommer dock inte ihåg modellnamnet, men minns tydligt denna skärm eftersom jag ofta försökte hitta några fel på den...

Ursprungligen av junioren:

Vilka prylar skulle ni önska att Apple tillhandahöll som inte finns idag?

Skärm, men det kommer snart.

Tre saker som står högt upp på min lista:
- En riktigt kraftfull bärbar dator.
- En bärbar dator med Magsafe-kontakt.
- En bärbar dator med led-indikator för hur mycket batteriet är laddat.

  • Medlem
  • Finspång
  • 2017-04-27 12:20

En mus som går att använda. Apple är bäst på trackpads men sämst på möss. Förstår inte... ingen kan ju med handen på hjärtat säga att den "magiska" musen är skön att använda

Ursprungligen av wurpan:

En mus som går att använda. Apple är bäst på trackpads men sämst på möss. Förstår inte... ingen kan ju med handen på hjärtat säga att den "magiska" musen är skön att använda

Magic Mouse är ju den bästa mus som finns enligt mig, bra precision, trackpad yta, liten och lätt och man vilar handen/armen på bordet och kör den med fingrarna. Suveränt!

Ursprungligen av reboot81:

Dammsugare. Enligt mig den sämst designade maskinen i hemmet.

Apples dammsugarlösning:
Ingen dammsugarpåse, allt insuget skräp teleporteras till soptippen!

En dag när Apples A processorer blir så kraftfulla som Intels i7 och genererar nästan ingen värme alls – kan man använda mobiltelefonen som en dator och en dockningsstation för mobilen som man kan ansluta till skärm, tangentbord, nätverk, thunderbolt etc.

  • Medlem
  • 2017-04-27 21:16
Ursprungligen av The Real Viking:

En dag när Apples A processorer blir så kraftfulla som Intels i7 och genererar nästan ingen värme alls – kan man använda mobiltelefonen som en dator och en dockningsstation för mobilen som man kan ansluta till skärm, tangentbord, nätverk, thunderbolt etc.

Samsung DeX då eller ?

Ursprungligen av PaO:

Samsung DeX då eller ?

Nja, DeX är faktiskt inte riktigt där ännu. Det är ett intressant koncept, men fortfarande långt kvar. Största problemet är väl att apparna som finns i Play Store inte ens i närheten av att vara optimerade för dex. Det är bara ett fåtal som fungerar som önskvärt. Och det fåtalet som fungerar på det sätt man önskar har oerhört begränsad funktionalitet i relation till deras fullt utvecklade desktop-motsvarigheter. Ta Office-paketet som exempel på det. Men som sagt - det är en intressant och en bra början på något.

Senast redigerat 2017-04-29 12:24
Ursprungligen av PaO:

Samsung DeX då eller ?

Intressant – visste inte att det fanns sådana prototyper! Precis så tänkte jag – men då skulle man ha Cocoa (bantad version) gränssnitt på stora skärmen och CocoaTouch på mobilen. Apple ville inte blanda dem, men kanske Apple ändrar sin åsikt om man går in för en sådan lösning. Nackdelen är att ett sådan kombo-API OS tar mycket mer plats i mobilen. Denna koncept skulle faktiskt också fungera med iPad med docka.

Tråd rensad, åter till ämnet. Tack.

Jag gillade konceptet för TV-spelet "OnLive" där alla beräkningar skulle göras centralt och så skickades endast en bildström ned till varje enskild mottagare. Detta skulle göra att varje användare klarar sig med väldigt simpel och billig hårdvara. En helt ny affärsmodell givetvis om Apple skulle haka på det konceptet och dessutom ställer det krav på internetuppkopplingen.

  • Medlem
  • International user
  • 2017-05-05 15:25
Ursprungligen av junioren:

Vilka prylar skulle ni önska att Apple tillhandahöll som inte finns idag?

Jag saknar en Mac. Det finns Mac Mini, det finns iMac, Mac Pro, och alla möjliga Macbook, men ingen Mac.

I övrigt skulle jag vilja se dem göra mer på hälsosidan och automations sidan ge Applescript och Automator mer fokus eller ersätt dem med något ännu bättre. Kanske även till iOS.

Under 2000 talet gick jag och hoppades på att de skulle ta sig an mobilerna, vilket de till slut gjorde. Orsaken till det var att Nokia som var det bästa på den tiden, inte klarade av att synca företags kalender ens mer än två veckor innan man fick ställa om den på nytt. Än mindre klarade de av email för privat personer.

Men just nu saknar jag inte deras inblandning i någon hårdvara som jag gjorde då.

En mindre AC lösning som är HomeKit kompatibel. Nu när sommaren slår på så blir det snabbt idiot varmt i min lägenhet och skulle vilja ha en snygg och helst osynlig liten AC som kan hålla temperaturen nere via termostat med HomeKit.

1
Bevaka tråden