Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCloud-utrymme avslutat

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick mystiskt mail från Apple angående att min prenumeration på 200GB iCloud har avslutats. Och det verkar inte bara vara jag, utan nåt som mång har fått just idag.

Nån mer som märkt av detta?

Japp. Fick samma om mitt 50GB. Och nu kommer jag inte ens fram till icloud.com.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-04-19 15:27

Såg precis en rubrik om det men kollade aldrig länken.
Men det lät som en bugg.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2017-04-19 16:03

Startade en liknande tråd fast under iPhone avdelningen. Har precis pratat med supporten på Apple och ingenjörerna för iCloud är medvetna om detta problem då det har drabbat flera användare, så man håller på och jobbar på det enligt supporten.

  • Medlem
  • 2017-04-19 16:07
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Fick mystiskt mail från Apple angående att min prenumeration på 200GB iCloud har avslutats. Och det verkar inte bara vara jag, utan nåt som mång har fått just idag.

Nån mer som märkt av detta?

Jag har samma som du, men det verkar fungera. Jag har dock börjat prenumerera först denna månaden, det kanske har betydelse.

Ursprungligen av Alix:

Jag har samma som du, men det verkar fungera. Jag har dock börjat prenumerera först denna månaden, det kanske har betydelse.

Jag har haft det länge.

  • Medlem
  • 2017-04-19 16:35
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Jag har haft det länge.

Då kanske de håller på att flytta dina grejer från en gammal server till en ny...

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2017-04-19 15:29

Någon mer som har problem med iCloud?

Fick helt plötsligt ett mail från Apple om att min prenumeration på 200GB lagring har upphört då inga pengar har kunnats dra, provade precis att köpa en film i iTunes och det gick utan problem. Går jag in på inställningar och klickar på mitt namn högst upp sedan iCloud -> lagring -> ändra lagringsplan så kommer det upp '' Kan inte ansluta till iCloud '', har provat med min iPad, samma sak där.. Lånade sambons telefon och försökte komma åt iCloud, men hon får också upp rutan '' Kan inte ansluta till iCloud''. Är det någon mer som har anslutningsproblem?

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2017-04-19 15:42

Kollade med min iPhone och det funkade utan problem.

Ursprungligen av Hoya:

Fick helt plötsligt ett mail från Apple om att min prenumeration på 200GB lagring har upphört då inga pengar har kunnats dra, provade precis att köpa en film i iTunes och det gick utan problem. Går jag in på inställningar och klickar på mitt namn högst upp sedan iCloud -> lagring -> ändra lagringsplan så kommer det upp '' Kan inte ansluta till iCloud '', har provat med min iPad, samma sak där.. Lånade sambons telefon och försökte komma åt iCloud, men hon får också upp rutan '' Kan inte ansluta till iCloud''. Är det någon mer som har anslutningsproblem?

Fick också problem med iCloud idag, upptäckte imorse att mina kontakter, mail, anteckningar mm. på min iPhone var borta. Bilder jag gick inte heller att se i kamerarullen. Gick in på inställningar och såg att jag hade blivit utloggad från iCloud på min mobil. Sedan dess har jag inte kunnat logga in igen! Det står att den bekräftar, och så laddar det ett tag sen slutar det.

1
Bevaka tråden