Apple strular med Panther

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Häromdagen fick jag besked av Apple Support via ett telefonsamtal att det 10-siffriga trackingnummret som hänger ihop med de förbeställda paketen av Panther skulle vara sökbara hos TNT som referensnummer nu på morgonen. Glad i hågen testade jag detta men ordern/frakten existerade inte. Ringde därför Apple ännu en gång som upprepade samma sak, vi kom då överens om att jag skulle ringa TNT. Väl framme efter någon minuts väntande så sökte dom på siffrorna och på alla upptänkliga sätt, även med mitt namn och adress. Dom var till och med så hjälpsamma att dom kollade online hos ett annat fraktbolag, inte heller detta hjälpte. Då berättade killen att dom under dagen hade fått en hel del samtal angående frakter från Apple och att dom var ganska säkra på att Apple hade gett ut en hel del felaktiga trackingnummer. OM nu ingen vet var paketet befinner sig så tvivlar jag starkt på att det kommer fram i tid.

Olle

Nu ringer jag Apple igen och frågar va tusan dom håller på med

UPPDATERING 10 min senare:

Apple hade fått en hel del samtal om detta med refferensnummret och var ganska maktlösa eller svarslösa - deras gissning var att pg.a att det är så många paket så kan det hända att paketen inte ännu har hunnit blivit scannrade (nummret alltså) och att därmed omöjliga för TNT att kunna se ännu. Jag godtog den förklaringen i väntan på bättre tider.

Olle

Senast redigerat 2003-10-23 13:36

Jag har pratat med TNT både igår och idag, väldigt hjälpsamma bör tilläggas, och de kan inte hitta något som stämmer. Killen jag pratade med igår gick tom in och kollade allt utgående från Cork till Göteborg utan att hitta rätt. Pratade med Apple Store i morse, lång kö och en engelskspråkig som tog det. På henne verkar det som leveransnumret ska konverteras hos TNT på något sätt, fick till svar att min leverans inte fått något fraktnummer hos TNT ännu, prova i morgon bitti igen.

Jag har fått för mig att Apple släppt iväg en massa paket till TNT med reservation att de inte får gå iväg innan torsdag kväll med leverans på fredag med nytt fraktnummer. Hade allt gått som vanligt borde de flesta av oss redan mottagit leverans.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-10-23 20:12
Citat:

Skrevs ursprungligen av jolander
Jag har fått för mig att Apple släppt iväg en massa paket till TNT med reservation att de inte får gå iväg innan torsdag kväll med leverans på fredag med nytt fraktnummer. Hade allt gått som vanligt borde de flesta av oss redan mottagit leverans.

Verkar inte bättre. Dj-igt fånigt om det är så de resonerat! Och varför skicka ut referensnummer och länkar till tracking-sidor?

Citat:

Skrevs ursprungligen av KalleG
Verkar inte bättre. Dj-igt fånigt om det är så de resonerat! Och varför skicka ut referensnummer och länkar till tracking-sidor?

Det funkar nu, se mitt andra inlägg här:

http://99mac.com/forum/showthread.php?s=&postid=262655#post262655

Olle

Olle, du är ju som ett barn på julafton

Bara att ringa dem tidigt och be dem leverera till jobbet istället för hem, hoppas det fungerar så det blir julafton även för mig...

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-10-23 20:56
Citat:

Skrevs ursprungligen av Olle@mac.com
Det funkar nu, se mitt andra inlägg här:

http://99mac.com/forum/showthread.php?s=&postid=262655#post262655

Olle

Seså! Min också på gång. Men varför har paketet legat i Dublin sedan i måndags? Får vi paketen imorgon före 20.00 har vi ju ändå fått dem "för tidigt" Ska va att Apple Irland gjort ett avtal om en megaskeppning just idag och på köpet fått ett bra pris? Nåja, kommer den imorgon blir jag + överraskad - hade inte trott på det för några veckor sedan.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-10-23 22:08

Time warp! Today = torsdag?

23 okt 2003_17:45_Dublin Consignment Received At Transit Point_

Nu rör det på sig - paketet var alltså på väg via transit 17:45 - kanske finns det på Landvetter i morgon bitti

Senast redigerat 2003-10-23 23:26

Nu när försändelsen redan är på väg, så undrar man om det är för mycket begärt att få försändelsen i morgon förmiddag

Konstigt att Apple Stores inte kunde ha kläckt ur sig att de höll på försändelserna, så att de inte kommer för tidigt till kunderna...

Det rör på sig - TNT har en ytterligare sida där man kan beräkna ungefärlig framkomst, mitt tycks ha lämnat Dublin 21:47 - se bild:

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-10-24 10:41

Hur går det? Har någon satt klorna i Panther paketet, eller tvärtom?

Fick min i näven av TNT nu.

Lite elakt av Apple för återförsäljare som inte får släppa dom förrän ikväll.

Jag har - nästan - blivit lovad av TNT att paketet ska komma strax efter middagen...på eftermiddagen...hoppas jag...

Ni har väl beställt på AppleStore genom att klicka på våra Applestore länkar?

• Medlem
  • Skänninge
  • 2003-10-24 13:15
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Ni har väl beställt på AppleStore genom att klicka på våra Applestore länkar?

Japp! Om kakorna följde med när jag tog mig in på Education-Store vill säga...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Peter Edwardsson
Jag har - nästan - blivit lovad av TNT att paketet ska komma strax efter middagen...på eftermiddagen...hoppas jag...

Jag fick paketet runt 12:30-tiden

• Oregistrerad
  • 2003-10-24 16:32

Min har inte ens skeppats fastän jag beställde i tisdags morse =(

Härligt, fick paketet före lunch. Allt installerat, XCode verkar väldigt trevligt!

Och 10.3 har fixat de två skummaste buggarna som fanns tidigare. Nu tjuter inge längre min PB 17" när jag surfar till https-sidor, och de ljusa ränderna i quicktime-renderade jpeg-bilder är puts väck. Tack Apple!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pallish
Min har inte ens skeppats fastän jag beställde i tisdags morse =(

Har du någon typ av rabatt? Jag beställde med Mecenatrabatt och det verkar som om jag får hålla mig till en bit in på nästa vecka. Men för mina tentors skull är det nog bara bra. :rolleyes:

Jag har Mecenatrabatt och beställde den 20/10 och fick paketet idag.

Hmpf... Jaja, det verkar vara lite lotteri, för min status är fortfarande "Being Assembled" och jag beställde i god tid.

• Oregistrerad
  • 2003-10-24 22:42

Upphämtningsdatum 23 okt 2003
Destination Stockholm
Leveransdatum
Signatur
Datum Tid Ställe Status
23 okt 2003 19:24 Cork Shipped From Originating Depot
23 okt 2003 14:51 Cork Consignment Received At Transit Point

Fick inte idag iallfall

Mitt kom 10:36 och låg sedan hela dagen hos jobbets vaktmästare Var i Lysekil på jobb så först för 2 timmar sedan var allt installerat. Passade på att klämma i ytterligare 240 GB Seagate Barracuda 8 cache-diskar för att maxa njutningen

1
Bevaka tråden